Gravid = mer sugen...?

Poxz

Trådstartare
Visste inte riktigt vart jag skulle lägga det här inlägget, men eftersom de flesta på "Förälder" har varit gravida minst en gång så får det bli här. :D

Hörde ett samtal idag där den gravida kvinnan sa att hon (för att vara rakt på sak) var förfärligt k*t i början av graviditeten. Detta alltså riktigt tidigt i graviditeten, innan hon visste att hon var gravid. Hon visste inte vad det hade tagit åt henne, men när hon sedan förstod att hon var med barn hade hon kopplat ihop det med "alla hormoner och sådant" som förändras när man blir gravid. Jag tyckte att det lät lite konstigt.

Rent logiskt borde ju kroppen ställa in sig på att bli tvärt om, alltså man ÄR ju redan gravid, så det "behövs" inget mer jufsande. :D Alternativt så känner man inte av hormonförändringar så pass tidigt... Ja, nu vet jag iofs inte hur långt gånget det var när hon fick reda på det.

Om nån nu vill svara på en sådan personlig fråga, blir man mer het på gröten när det precis har "tagit sig"? Eller har jag rätt i mina funderingar att det inte funkar så...?

Konstig fråga kanske, men jag har funderat på eländet hela dagen och kan inte släppa det! :rofl:
 
Sv: Gravid = mer sugen...?

Jag blev jätte mycke mer sugen när jag var gravid än annars.:o och vad jag vet är de ganska vanligt.
Vad jag har fått höra så är det för att mannen ska stanna kvar vid kninnan som vi får dessa hormoner och "släpper till" mer. Men det kan lika väl va en myt....
 
Sv: Gravid = mer sugen...?

Detta är säkert helt olika från kvinna till kvinna! Jag var en extrem "periodare" när jag var gravid. Jätte på g en period för att sedan inte vara det alls, men så blev jag pilsk igen osv.

Det beror säkert på hormonerna, vilken inställning man har och hur man mår. Jag kan inte tänka mig att de som mår illa och spyr känner sig så där jätte sugna. Men jag kan ha fel!

Förstår ditt biologiska tänk, men det är nog inte så enkelt! :D

/Timsetim
 
Sv: Gravid = mer sugen...?

Jag var nog lite mer pilsk precis när det tagit sig, men nu är det bra längesen jag hade någon speciell lust alls faktiskt...
 
Sv: Gravid = mer sugen...?

Jag var oerhört kåt under nästan hela graviditeten. På slutet avtog egentligen inte kåtheten, men det var ganska obekvämt med stenhård mage (Sammandragningar), jobbig foglossning (En ställning var den enda som funkade till slut typ), en mage ivägen och en väldig trötthet.
Så dom sista 2 månaderna minskade vi på sexet till kanske 3 ggr/vecka. Resten av graviditeten hade vi nog mer sex än vanligt till och med.

Var väl tur att man passade på.. Har vi sex i sängen på kväll/natt nu så vaknar Sebastian eftersom hans säng står i samma rum. På dagen måste man hålla kolla på honom hela tiden, om det skulle råka finnas tid att träffas då ens. Råkar man vakna innan honom på morgonen kan man ge sig fan på att han vaknar mitt i sexet och vill ha uppmärksamhet..
Och är det inte Sebastian som är "sexförstörare" så är det hunden eller mobiltelefonen :D :crazy:
 
Sv: Gravid = mer sugen...?

Om nån nu vill svara på en sådan personlig fråga, blir man mer het på gröten när det precis har "tagit sig"? Eller har jag rätt i mina funderingar att det inte funkar så...?

Jag tror det där är väldigt indviduellt. Jag har inte hittills drabbats av någon kåtnoja. Snarare tvärtom... eller tja, jo, jag är sugen tillräckligt ofta för att vi ska ha ett fortsatt bra samliv (ca en gång per vecka) även om sambon är sugen oftare. Mest så handlar det om att jag är så infernaliskt trött. Trötthet är ju inte direkt något som ger lust om man säger så.
Men nu så ska ju tröttheten ge med sig när de första 3 månaderna är avklarade. Och jag har både läst och hört av BM att man sen kan (ha turen?) att bli väldigt sexintresserad när livmodern växt lite mer och börjar "trycka" neråt. Sambon ser fram emot det! :D (Och jag med faktiskt - det vore häftigt att gå omkring som värsta kåtmonstret några månader. Hahahah:o )
 
Sv: Gravid = mer sugen...?

för mig va de tvärt om.

va inte speciellt sugen i början. men nån stans i mitten kom det tilbaka=)
 
Sv: Gravid = mer sugen...?

Jag var nog som vanligt i början men började må väldigt illa tidigt så det spelade såklart in... Man blir lixom inte så sugen när man har konstant spya i halsen o det känns som man går omkring på en gungande båt hela tiden... :crazy:

Nu är illamåendet inte lika illa men lusten har minskat ordentligt, magen är obekväm även fast den inte är så stor. Kan känna mej lite småpilsk ibland, men är oftast för trött för att göra nåt..:angel: det är så skönt att sova...

Jag skulle likagärna kunna skippa sex helt, det är inte så intressant just nu, (stackars sambo, frustrerad men förstående;) ) Jag längtar tillbaka till vårat underbara sexliv vi hade innan, får hoppas att det kommer tillbaka sen :d
 
Sv: Gravid = mer sugen...?

Nix, aldrig speciellt sugen under de här nio månaderna.

Tycker magen är klumpig och ivägen, innan dess att magen var för stor mådde jag för illa och nu är jag för trött :crazy:
 
Sv: Gravid = mer sugen...?

Sex- vad är det? Skulle gladeligen klara mig 9 månader utan :angel:. Avundsjuk på er som förvandlas till kåtmonster :D
 
Sv: Gravid = mer sugen...?

Var inte så sugen alls de första tre månaderna pga yrsel, illamående, luktkänslighet, etc. Sedan kom lusten tillbaka och ökade hela tiden ända fram till förlossning. Tyvärr var det svårt att göra något på slutet då maken blev besvärad över situatinen och vetskapen att barnets huvud satt fast riktigt långt ner och jag hade sammandragningar. Efter förlossningen kändes sex mycket avlägset i typ 3 månader, men börjar nu bli intressant igen./Alanis
 
Sv: Gravid = mer sugen...?

Jag var inte alls sugen men det kan bero på att jag mådde extremt illa den första halvan av graviditeten och den andra halvan hade jag en hemsk foglossning. På det brände det som eld i underlivet om vi ens försökte. Lusten kom väl först ca 3 månader efter förlossningen och nu är den bättre än innan graviditeten.
 
Sv: Gravid = mer sugen...?

Visst var det mer intressant under graviditeten, så i mitt fall så stämmer det..:o :angel:
 
Sv: Gravid = mer sugen...?

Jag var betydligt mer intresserad av sex under graviditeten (särskilt första 3-4 mån) än jag är annars.
 
Sv: Gravid = mer sugen...?

Tack för svaren allihop! :bow:

Det verkar alltså som majoriteten trots allt har ett större intresse av sex första tiden i graviditeten! Man lär sig något nytt varje dag!
 
Sv: Gravid = mer sugen...?

Jag har gått halva tiden och det är väl bara under någon vecka jag vart "normal-kåt" annars har jag vart mega kåt :o

Fast vi har så mkt för oss om dagarna så man orkar ju inte så mkt som man vill :angel:
 
Sv: Gravid = mer sugen...?

Jag är inte kåt, jag mår illa.
Är svårt att ha lust när jag kräks så fort jag rör på mig.
Har en mycket frustrerad pojkvän just nu.
 
Sv: Gravid = mer sugen...?

Tack för svaren allihop! :bow:

Det verkar alltså som majoriteten trots allt har ett större intresse av sex första tiden i graviditeten! Man lär sig något nytt varje dag!

:confused:
1 jättemycket mer sugen
1 periodare
1 pilsk i början
1 kåt hela tiden
1 som inte känt något ännu
1 ej i början, kom tillbaka i mitten
1 som vanligt, men spyfärdig i början och kan tänka sig skippa helt
1 aldrig speciellt sugen
1 kan klara sig utan hela 9 månaderna
1 ej sugen i början, men blev sen
1 ej sugen; i början pga illamående, sen pga foglossning
1 mer intressant under graviditet
1 mer intresserad; speciellt i början

Det vill säga 2 stycken har uttryckt att de verkligen varit mer sugna i början. 2 av 13 = majoritet?
 
Sv: Gravid = mer sugen...?

Jag mådde också illa i början, samtidigt som jag var hysteriskt trött på kvällarna. Sedan blev jag bara trött, och då försvann ju lusten automatiskt. Nu är jag trött och dessutom klumpig, bah.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 772
Senast: Milosari
·
Övr. Barn Kan någon snälla hjälpa mig att förstå, för det känns aningens oklart detta. I början av hösten var min egen BM sjukskriven och jag fick...
2
Svar
31
· Visningar
2 448
Senast: Sedna
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 559
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Sonen 4,5 år har haft det lite kämpigt på förskolan i höst. Alla hans vänner slutade för att börja på skolan, och han har inte riktigt...
2 3
Svar
40
· Visningar
9 033
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp