Gravid- men vill inte. adoptera? hjälp..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravid- men vill inte. adoptera? hjälp..

Det är väl bättre att utgå ifrån att användaren är seriös och "riskera att" att skriva ett seriöst och vänligt svar för mycket än att utgå ifrån att användaren är ett troll och riskera att användaren inte är ett troll?

Står det verkligen någonstans att hon inte varit på buke förr? Det är trots allt en hästtjej så det borde inte vara omöjligt att hon har ett annat nick här men skaffat ett anonymt för den här känsliga frågan.
 
Sv: Gravid- men vill inte. adoptera? hjälp..

Det är skrämmande okunnigt att befinna sig i v 33 och inte vilja ha barnet. En 18-åring som inte skolkat från all biologiundervisning i skolan borde veta hur man skyddar sig eller avbryter graviditet.
Det är skrämmande okunnigt att befinna sig i v 33 och inte ha tagit reda på någonting om graviditet och förlossning.
Att sen komma med uppenbart provocerande "jag är i v 33 och rider bara lite på en unghäst 3-4 dagar i veckan och ska träna fälttävlan om 3 veckor" är antingen trolleri eller - skrämmande okunnighet.

1. Barn kan komma till trots skydd, jag känner 1 p-pillerbarn, 1 kondombarn och 1 p-stavbarn!

2. Barnet var inte planerat och hon fick veta hon var gravid v 22 (tänk övriga som får veta oftast tidigare), du om någon borde förstå hur en kropp kan reagera i chock och dom går in i förnekelsestadiet.


Behöver du vara så himla nedlåtande mot folk?
Att skrika troll hjälper inte en tjej som idag äntligen har valt att ta kontakt och ta åt sig råd och hjälp från NÅGOT håll iaf, se inte till att hon stänger in sig igen!
 
Sv: Gravid- men vill inte. adoptera? hjälp..

Hur som helst. Jag tycker faktiskt att det är något som är skrämmande i den här berättelsen, och det är att man kan gå så långt som 33 veckor i en graviditet utan att få hjälp av BM eller kurator när man bestämt sig för att man inte vill behålla barnet.

På vissa håll i vårt land har vi väldigt dålig mödravård och liknande, särskilt när det gäller ungdomar.

Min kompis hade inte samma problem som TS utan tvärtom när hon upptäckte hon var först ofrivilligt gravid som 19 år, dom gav henne ett telefonnummer till abortmottagningen - hon var knäckt länge för det då både hon och hennes sambo hade bestämt sig för att behålla barnet och inte ens nämnt abort!
 
Sv: Gravid- men vill inte. adoptera? hjälp..

Jag gullar inte. Synd att det ska uppfattas som nedlåtande.

En kropp i chock är något helt annat än någon som förnekar en graviditet.
 
Sv: Gravid- men vill inte. adoptera? hjälp..

Hon är ju redan medlem här under ett annat nick...

Att du orkar bråka om hon är ett troll eller inte... Du funderade aldrig över att hon kunde komma från en helt annan kultur eller nåt sånt? Där dom inte får vara med på undervisning i skolan. Man vet aldrig... Men du ska bråka om hon är seriös eller inte? Även när moderatorn påpekat detta... :crazy: Varför kan du inte bara ta tråden som en allmän infotråd för alla på forumet som faktiskt inte vet mycket.. Folk från ungdom kanske kollar?

Tjaffsa inte vidare om tråden är seriös eller inte för ämnet är i vilket fall seriöst i högsta grad.

Sen har hon väl ingen skyldighet att uppdatera tråden...
 
Sv: Gravid- men vill inte. adoptera? hjälp..

Jag säger inte att du måste gulla heller, men man behöver inte skrika ut troll och vara motig och kalla personen okunnig och dum, tror du nu absolut att det är ett troll sluta "mata" det då och säg till moderatorn!

Iaf till TS:
Hoppas allt har löst sig på ett bra vis för dig och du har fått den hjälp du förtjänar!
 
Sv: Gravid- men vill inte. adoptera? hjälp..

Jag häpnar över att du inte själv ser hur nedlåtande du är.
 
Sv: Gravid- men vill inte. adoptera? hjälp..

*kl*
Eftersom uppenbarligen flera har svårt att hålla sig ifrån trolldiskussion och TS verkar inte vilja återkomma så låser jag tråden. Ev invändningar kan göras till mig via PM.

Snurrfian-moderator
 
Sv: Gravid- men vill inte. adoptera? hjälp..

*kl*
Eftersom uppenbarligen flera har svårt att hålla sig ifrån trolldiskussion och TS verkar inte vilja återkomma så låser jag tråden. Ev invändningar kan göras till mig via PM.

Snurrfian-moderator

Glömde du något?? ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 366
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 781
Senast: Nixehen
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 956
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 714

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp