Gravid- men vill inte. adoptera? hjälp..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravid- men vill inte. adoptera? hjälp..

Har hemskt svårt att prata om detta. ska även försöka ta mig mod till att prata med min pojkväns morbrors fru. vilken är den enda vuxna jag riktigt litar på.

Vilken bra idé!! GÖR det! Det är det bästa du kan göra nu; barnet kommer att komma ut inom några veckor så du måste helt enkelt vända dig till någon du känner tillit till.
Det här kommer att fixa sig; sök stöd så ska du se att det ordnar sig!

*kram*
 
Sv: Gravid- men vill inte. adoptera? hjälp..

Har hemskt svårt att prata om detta. ska även försöka ta mig mod till att prata med min pojkväns morbrors fru. vilken är den enda vuxna jag riktigt litar på.

Du behöver ju inte prata öga mot öga, du kan skriva ett brev, skicka ett mail/sms eller ringa.

Jag minns hur otroligt nervös jag var för att berätta för mina föräldrar, och då var ju våra situationer helt tvär om. De måste vara miljoner gånger värre för er.
 
Sv: Gravid- men vill inte. adoptera? hjälp..

-jag bor ganska långt upp i sverige.

Det spelar ingen roll var du bor. Någon av oss här på bukefalos skulle ändå kunna hjälpa dig med att ringa kommunen/landstinget. Ibland hänvisas man ju hit och dit, och det kan ta lite tid innan man får kontakt med rätt person. Och man måste förklara ärendet gång på gång. Den biten skulle vem som helst kunna sköta.

När rätt person är kontaktad, och har fått lite info om vad saken gäller, kan han/hon ringa upp dig. Därifrån måste du och pojkvännen själva sköta kontakten.

Kanske kan/vill din pojkväns morbrors fru sköta kontakten med myndigheterna. Men om hon inte vill, finns det ju några här som gärna hjälper dig.
 
Sv: Gravid- men vill inte. adoptera? hjälp..

Har följt tråden i det tysta ett tag, hoppas att allt löser sig för er vad du än väljer att göra.

Försök prata med någon så fort som möjligt både för din och barnets hälsa om något skulle vara fel. Ta åt dig av de här på Buke som vill hjälpa dig så ska du se att allt löser sig. Har du någon kontakt med dina föräldrar?
Försök annars prata med din pojkvän så fort som möjligt, eller som Pmm skrev, skriv ett mail eller något så kanske det är lättare.

Lycka till
 
Sv: Gravid- men vill inte. adoptera? hjälp..

-jag bor ganska långt upp i sverige.
Jag har läst tråden först nu.

Jag bor i norra Ångermanland och har tillgång till bil, om det känns som att du vill prata IRL. Jag skall besöka Örnsköldsvik och Sollefteå inom närmsta tiden. Jag har heller inga problem att ta mig ned till Sundsvall eller upp till Umeå...
Norrland är ju ganska stort och "ganska långt upp" är lite luddigt men jag hjälper dig gärna om jag kan!

Kan en del om graviditet och förlossning etc eftersom jag relativt nyss har gått igenom det, men annars är jag rätt bra på att lyssna också.
 
Sv: Gravid- men vill inte. adoptera? hjälp..

*kl*

Hur går det för dig TS?

Jag själv ville inte ha barn som jag nämnt tidigare och jag orkade inte engagera mig i något som rörde graviditeten. Men jag kan säga till dig att det försvinner inte för att man struntar i det, och jag tycker att bemötandet från BM var mindre bra. Men det är tyvärr erfarenheten jag har också.

Jag håller med andra i tråden att tag kontakt med någon du litar på, eller någon av oss på Buke som kan försöka hjälpa. :)

Och du, jag ville inte ha barn och hade jättemycket ångest för det, men när de väl tog ut henne och jag såg henne så glömde jag alla såna tankar. :love: Jag säger inte att det kommer att hända, men det KAN ju hända att du ser bebisen och känner att det är PRECIS vad du alltid önskat dig, du har bara inte vetat om det. Annars så kommer en annan familj som får äran att adoptera känna det om ditt lilla barn. :)

Håll oss uppdaterade och som sagt, vi är många som vill hjälpa. Jag tror vi alla vill hjälpa även den som sitter och läser i trådar men inte själv vågar skriva, som sitter i liknande situation. :)
 
Senast ändrad:
Sv: Gravid- men vill inte. adoptera? hjälp..

TS, vi är fler som hoppas att det går bra för dig. Kom gärna in och berätta hur det går. :)
 
Sv: Gravid- men vill inte. adoptera? hjälp..

Det är sånt här som får mig att tro att det är troll, starta en tråd sen bara försvinna.

Det finns väl internet på varenda skola nu för tiden? Pojkvännen han väl dator? Surfa från mobilen :angel:
 
Sv: Gravid- men vill inte. adoptera? hjälp..

Det är sånt här som får mig att tro att det är troll, starta en tråd sen bara försvinna.

Tycker du att man har nån slags skyldighet att hålla liv i de trådar man startar? Hur länge i så fall?

När man startar en problem-lösnings-tråd tycker jag att man är fri att lämna den när man vill, t ex när man fått tillräckligt med tips/råd för att lösa problemet själv, irl. Visst, det är jätteroligt när TS återkommer och berättar hur det har gått, men det är inget krav. Det får man se som en bonus.

Ju större problem, desto mindre sannolikhet att TS har tid/energi att skriva i tråden.

Och om tråden dessutom innehåller många hårda inlägg, då är risken ännu större att han/hon slutar skriva. Då kanske han/hon inte ens öppnar tråden för att läsa.

Men ge inte upp hoppet!;) Jag har varit med om att trådar uppdaterats efter ett år.
 
Sv: Gravid- men vill inte. adoptera? hjälp..

Det är sånt här som får mig att tro att det är troll, starta en tråd sen bara försvinna.

fast ders interne/datort funkar ju inte därhemma och de är väll inte jätte kul att sita i en datasal med massa annat folk och skriva om sånnt här?! inte skulle jag göra de
 
Sv: Gravid- men vill inte. adoptera? hjälp..

Det är sånt här som får mig att tro att det är troll, starta en tråd sen bara försvinna.

Det finns väl internet på varenda skola nu för tiden? Pojkvännen han väl dator? Surfa från mobilen :angel:


Men lägg ner trollsnacket nu... Det är en rädd ung tjej som inte vet vad ho ska göra och vart hon ska ta vägen. Som inte får stöd av vuxen. Ibland måste man se bortom sig själv.

Hon gick väll inte i skolan? Och hon bär väl med sin pojkvän? Alla har inte en så flashig mobil att man kan surfa från den, inte jag i allafall.

Dessutom är det väll inte så konstigt om hon lämnat tråden? Hon blir ju ideligen anklagad för att vara ett troll.

Nä har man inget vettigt att skriva kan man lika bra hålla sig borta tycker jag.

TS. Jag hoppas det går bra för dig, och att du blir lycklig vad du än beslutar dig för i slutändan. Om du inte vågar prata med någon annan vuxen så ta emot hjälpen du blivit erbjuden här på buke, har finns riktiga guld-klimpar. :love:
 
Sv: Gravid- men vill inte. adoptera? hjälp..

Jag vart medlem på gamla stallet-tiden. Jag kan erkänna att jag startade troll användare för sådär 10 år sen och inte kom jag tillbaka och berätta hur jag "löst mitt problem" ;) "Åh stackars TS hoppas de går bar" var ju sånt man ville läsa.
 
Sv: Gravid- men vill inte. adoptera? hjälp..

Återigen, ibland måste man se bortom sig själv. Bara för att du gjorde trolltrådar betyder det inte att TS måste vara ett. Och låt oss leka med tanken att TS faktiskt är ett troll, det finns kanske en ung tjej där ute som ändå sitter i denna sitsen, eller en liknande. Tror du hon vågar vända sig till buke för att be om hjälp i så fall? Efter att ha läst denna tråden.
 
Sv: Gravid- men vill inte. adoptera? hjälp..

Så vid varje trolltråd ska man leka med tanken att personen bakom användaren är seriös, om det skulle komma någon annan användare med samma problem?
Att någon ung gravid som aldrig varit på buke förut som hittar hit är konstigt, eftersom man på google får fram betydligt bättre forum om man söker på förälder, ung förälder eller gravid + forum.
Och en redan bukefalis, vet vad ett troll är. Eftersom de finns under alla forumkategorier.
 
Sv: Gravid- men vill inte. adoptera? hjälp..

Så vid varje trolltråd ska man leka med tanken att personen bakom användaren är seriös, om det skulle komma någon annan användare med samma problem?

Ja. (Men jag reagerar på ordvalet "leka med tanken".)
Eftersom DU egentligen inte kan bedöma om en tråd är en s.k. trolltråd eller ej och genom att vara öppen och trevlig så riskerar du inte heller att såra någon.

Kan vi lägga ner trollsnacket nu...?
 
Sv: Gravid- men vill inte. adoptera? hjälp..

Jag citerar igen eftersom du uppenbarligen missade :)

Snurrfian/Moderator skrev:
Håll er till sakfrågan för TS skull och även andra som kanske inte vågar starta en tråd men ändå har behov av att få veta. Ev trollfunderingar kan ni ta i PM till mig eller fundera på själva men håll dem borta från tråden.

/C
 
Sv: Gravid- men vill inte. adoptera? hjälp..

Inlägg #73, svar #92 "men kan också erkänna att jag försökt hitta abortpiller att köpa."
Kolla även #100 och #102.
 
Sv: Gravid- men vill inte. adoptera? hjälp..

Vad hade dom inläggen med ditt trollsnack att göra?

Hur vida TS är troll eller ej ska inte diskuteras i tråden enligt moderator.

Punkt slut :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 366
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 781
Senast: Nixehen
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 956
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 714

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp