Gravid med 9 hästar

T

Tranquility

Jag skulle gärna vilja ha tips och ideer om hur man kombinerar hästintresset på bästa sätt med barn. Är 34 år och skall till hösten få mitt första barn...
Jag har tur som har mycket hjälp av min sambo, men vill ändå se hur andra därute löser sina häst/barn problem... :bow:

Sv: Gravid med 9 hästar

Det finns ganska många trådar med liknande frågeställning om du bläddrar lite bakåt.

Jag har haft många hästar på gården sen innan första barnet kom och det går att lösa. Det första man behöver göra är dock att sänka sina krav på sig själv litegrann, annars kommer man bli knäpp på kuppen. För det tar mer tid att ha barn än vad åtminstone jag hade räknat med. Jag bestämde mig, så snart jag insåg detta, för att aldrig ha dåligt samvete för att jag inte hann göra allt jag velat göra med hästarna, såsom daglig rykt motionering. Jag sänkte mina krav på mig själv med ett medvetet beslut.
Nu hade jag dessutom en veckopendlande gubbe när det begav sig, så ridning var liksom långt utanför var jag hade möjlighet till. Hade han varit hemma hade det varit lättare, då han hade kunnat ge mig ett par timmars "egentid" i stallet för ridning och övrigt samtidigt som han fått egentid med barnet. Det senare är en VIKTIG del att belysa, att det inte bara är du som vill ut till hästarna utan att barnet faktiskt också behöver få pappatid. :idea:

Läs de andra trådarna som finns och lycka till! :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
568
Senast: FrDrake
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 612
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 788
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka