Gravid? *Hjälp*

Status
Stängd för vidare inlägg.
O

Osäker_

Hej!
Ja nu undrar väl alla vem jag är, en oseriös som precis blivit medlem och bara ställer en sån här fråga?
Men jag vill helst inte berätta vem jag är =/
Hoppas att någon skulle vilja hjälpa mig ändå.. :confused:

Iaf, jag börjar fundera på om jag är gravid.
Visserligen hade jag mens för ca 2 veckor sedan och hade oskyddat sex för ca 4-5 veckor sedan. Men har hört så många som haft mens även fast dom blivit gravida :crazy:
Nu har jag legat "sjuk" i 2 dagar och kräkt typ hela dagarna + att jag har jätt ont i magen "nedre" delen och känns som jag blivit tjockare.
KAN det vara sjukdom? Men då brukar man väl inte "svullna"?

/Osäker.
 
Sv: Gravid? *Hjälp*

Kan man typ ta de närsom eller måste de vara någon speciell tid, typ? Alla säger olika :crazy:
 
Sv: Gravid? *Hjälp*

Om du är orolig/osäker för att du skulle ha blivit gravid för 4-5 veckor sedan så kan du testa. Annars så står det att man kan testa samma dagsom man förväntar mens.

Men eftersom du funderar över om du är gravid, och kräks och så, så tycker jag att du ska testa dig redan nu. För _om_ du nu skulle ha blivit gravid för 4-5 veckor sedan så kommer det att visa på stickan.

Eller om du menar om det ska vara morgonurin så har det ingen betydelse. Man ska helst inte dricka för mycket innan, och ha hållt sig någon timme.

Lycka till!
 
Sv: Gravid? *Hjälp*

Osäker_ skrev:
Kan man typ ta de närsom eller måste de vara någon speciell tid, typ? Alla säger olika :crazy:
Du kan testa från första dagen då du ska ha din mens.
 
Sv: Gravid? *Hjälp*

Alltså, först och främst så tycker jag att du ska göra ett graviditets test.
Om du hade oskyddat sex för ca 4 veckor sen så kan du knappast ha blivit tjockare :/ Du kanske helt enkelt bara inbillar dig det eftersom du har tankar på att du kan vara gravid. Illamåendet kan ju faktiskt ha att göra med att du börjar bli sjuk...

Men som sagt, gör ett test, innan det är för sent!

Själv måste man sövas ner och skrapas snart :cry:
 
Sv: Gravid? *Hjälp*

Tack för svaren :bow:
Ska ev avvakta lite för nu börjar de kännas bättre i magen, kan kanske ha varit någoin liten sjukdom? Ska till UM i början av november så de kanske kan lugna sig tills dess? :crazy:

Hoppas iaf att de går bra för dig Tinor =)
 
Sv: Gravid? *Hjälp*

Ja det är bra, men avvakta inte för länge.
Jag väntade jättelänge, gick och trodde att jag var gravid i säkert 2 månader innan jag gjorde ett test.
Hade jag väntat en månad till så hade jag inte fått göra abort :crazy:
Eller jo, med dispence från länsstyrelsen :/

Lycka till :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Gravid? *Hjälp*

För er som undrar hur det gått....

Jag är inte med barn :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 905
Senast: Tora
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 931
Senast: Bapelsin
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 299
Senast: Zpunk
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 536
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp