Ditt inlägg visar att du inte förstår poängen med kritiken och dessutom försöker du blanda bort korten. Jag hoppar inte på det tåget utan håller mig till SVT och deras sändningar.
Du menade på att man ska sänder utifrån antalet aktiva licensierade utövare. Jag påtalade svagheten i detta. Dels att man inte gör så och dels att det rimligen är intresset som bör styra, alltså vad folk vill titta på.
Då helt plötsligt är det komersiella som styr och att folk inte vill titta på ridsport. Att det komerciella styr är vi eniga om men att folk inte vill titta på ridsport stämmer definitivt inte. Saken är den att vi troligen inte vet hur det förhåller sig men om man tittar på de tittarsiffor man har på ridsportrelaterade program så visar det på att ridsport är populärt liksom Jerringpriset pekar också på det. MEN ingen vet hur tittarsifforna skulle bli om man exempelvis visade Värdscupen i hoppning regelundet på bra sändningstid och under bra omständigheter (dvs reklam så folk vet att det kommer). Man måste testa först för att veta.
Nej jag menar inte att man sänder utifrån antalet licensierade utövare. Jag tror nog SVT är medvetna om hur många det är som i en eller annan form håller på med hästar.
Sedan talar du om att man ska visa vad folk vill se. Men då kommer ju kostnaderna in.
Att se elitidrott kostar. till och med Boxers hästkanal kostar ju och den visar inte mycket turneringar.
Vill man se topp hockey/fotboll kostar det väl runt 400 i månaden.
Den senare publiken har en större betalningsförmåga än stora delar av "hästfolket" vilket förmodligen är orsaken till att det sänds så lite.
Vad det Gäller SVT så lyckas väl hockey/fotbolls lobbyn bättre än hästfolkets...vilket även visar i kommunernas orättvisa fördelning av bidrag o stöd