Grattis-till-bebis present?

wtf

Trådstartare
Min bror och hans tjej ska få bebis i augusti (början av), jag sitter redan nu och spånar på vad jag ska ge dom i present!
jag vill ge dom nånting fint som dom förhoppningsvis blir jätteglada över *såklart :p*

Dom kommer inte att ta reda på könet, och jag vet inte hur dom ställer sig till tex pojke och rosa eller flicka och blått.
så färgmässigt måste presenten kunna passa båda könen.

vad vill man som förstagångsföräldrar köpa själv? (jag har inte tänkt att köpa en barnvagn eller så, men det hade jag iaf velat välja själv)

vad blir man glad av att få? vad fick ni som ni blev särskilt glad över?
jag satt och tittade lite på ekologiska Villervalla kläder igår, men det är så svårt.. tittade lite på en mössa och en body.
mamman är lite eco inspirerad och vill nog gärna ha nåt sånt tror jag.

just ja, om man ska köpa bodysar, vilken modell är att föredra? dragkedja? knappar? lång/kort ärm/ben?

själva "stora" presenten tänkte jag kunde få kosta runt en tusenlapp eller nåt :)

Sv: Grattis-till-bebis present?

det vet jag att dom har tittat på själva :p så det får dom nog ta hand om själva :)

presentkort på barnaffär hade jag nog uppskattat mest :rofl: tråkigt att ge kanske!

Coola färgglada märkeskläder annars?
Bodys så föredrog jag po.p's omlottbodys då dottern var alldeles ny.... och mjuka velourbyxor med mudd (på den tiden fanns dom knappt att köpa, men åh vad jag älskade dom!)
Ett riktigt fint gosedjur är kul att ge också, ett sånt där som kan vara med hela livet, som barnets barn kan få i framtiden. Min dotter har fått en nalle som hennes farmor hade som bebis.

Om dom inte har en riktigt bra digitalkamera är det nog absolut bästa, gå ihop ett gäng och ge? Att kunna ta fina bilder och dokumentera sitt barns uppväxt är oerhört givande :)

Eler varför ett fondkonto? Några aktier?

Halloj!

Vi kommer (om allt går som det ska) få en liten bäbis i augusti. Har gått och funderat mycket på babyvakt men inte kommit till skott. En sån skulle iallafall jag bli superglad över om någon kom med i paket.

http://www.pricerunner.se/sp/babyvakt.html

Lycka till!
Mvh Miks

Varför inte köpa en härlig prylkorg till den nya familjen, med body och en skallra till bäbis, spa produkter till mor och far, en flaska gott vin och kanske lite massageolja, frukter och spa ljus (om de har badkar) listan kan göras lång men just lite "vuxen" presenter är fint:love:

Jag vet iallafall att jag hade ÄLSKAT en sån present! Alla ger bara barnet present och glömmer föräldrarna!

Jag fick en underbar sak av en kompis till mig! Hon hade tagit blöjor och bundit ihop till formen av en bröllopstårta ungefär (jag vet det låter konstigt) sedan "dekorerat" med lite "småsaker" i form av någon liten barnbok, sockar och en bodys sedan slagit in allt med celufan (säkert hemskt felstavat). Att få blöjor låter kanske tråkigt men jag uppskttade det väldigt mycket! :)

När det gäller bodys så är absolut de som är omlott (gärna med knäppning ist för knytning) det bästa tycker jag! Man slipper krångla och dra dem över huvudet! :)

Ett "babygodkänt" fårskinn att ha på golvet, i vagnen mm mm är en både fin och jätteanvändbar present tycker jag. Om man inte har etiska invändningar då (säger vegetarianen som är ull- och fårskinnsfantast... :o)

vi fick lite ekologiska kläder från polarn och pyret, inget jag skulle köpa själv då de inte var riktigt min smak...

det vi mest har uppskattat är kläder av lite bättre kvalité.
(lundmyr, me&I, en del kaxs och fix)

babyvakt är super att ha, vi har köpt en billig, philips för ca500, och vi är supernöjda med den:)

Digitalkamera som någon sagt är super om de inte har redan. Vi har en babyfilt från Villervalla som verkligen är super. Annars en fin ram som de kan sätta in bilder på barnet i sedan? Vad jag kommer på på rak arm sådär. :)

Jag är säkert skittråkig, men det bästa som vi fick tycker jag var mat! Min mamma gjorde en stor nyttig och mättande lasange som frystes in i lagom bitar sen :bow:

Kläder fick vi massor, och får fortfarande ;) Jag har säkert 10 par strumpor som han aldrig hann använda. Och bland favokläderna var de byxor och sånt som hade inbygda strumpor! Sen använde jag det här mkt, fick dubbla uppsättningar som tur var i brunt å blått. Det är typ velour (heter de så) och så är det allt i ett. Så det är bara ett plagg. Mjukt och mysigt. Kommer från Kappahl.
phpbi9s3w.jpg

Varför inte köpa en härlig prylkorg till den nya familjen, med body och en skallra till bäbis, spa produkter till mor och far, en flaska gott vin och kanske lite massageolja, frukter och spa ljus (om de har badkar) listan kan göras lång men just lite "vuxen" presenter är fint:love:

Jag vet iallafall att jag hade ÄLSKAT en sån present! Alla ger bara barnet present och glömmer föräldrarna!

Det här tycker jag var en bra idé. :)
Och köp gärna nån pyjamas/bodysuit, man får nästan bara bodys nämligen.
Dom är så smidiga, ett plagg och sen klart liksom! Många behövs inte träs över huvudet heller, det är bra för från början är varken förälder eller bebis vana med allt klädkrångel... :p

tack för alla förslag :)
många bra idéer har jag fått :banana:

Lundmyr- kläderna och prylarna (finns även tallriksunderlägg, miniservis mm) med tryck ("älskling", "sötnos" , "gullunge" mm) är jättefina presentkläder i god kvalité som man kanske inte köper själv då de är lite dyrare. Jag fick, bland många andra fina presenter till udvig, en liten body som det stod "sötnos" på. Snacka om att en tvåveckorsbebis är gullig i det!!

Sedan tycker jag själv inte att tunna innetröjor fyller så mycket funktion när de är pyttesmå - body (eller sparkdräkt) är mycket bättre, för tröjor åker bara upp när man bär på bebisen- vilket man ju gör en del ;)

Senast ändrad:

V fick en tunn overall i present igår, perfekt ute nu på soliga vårdagar med bara en body under. Funkar även att ha inomhus för den är mer som en heldress än "overall" i tjockleken. Underbart mjuk kvalitén, från Villervalla och SÅ snygg.. Jag ÄÄÄLSKAR den!!! 299:- kostar den. I augusti funkar den till kvällarna ute i vagnen, eller om du köper en lite större storlek blir den en bra höstoverall. Huvan är jättebra så ingen mössa behövs om det är milt väder. Den är vändbar, ljusgrön på insidan.

Mitt regnbågsbarn :D i mammas nuvarande favoritplagg:
ABCD0010-1.jpg

hihi jag tittade faktiskt på den där, men jag visste inte hur den kändes i tyget så jag vågade aldrig beställa :p

Underbart tyg! Bara att köpa! :D
Den är något kort, lång i armar och ben men den passar ganska precis just nu i grenen. Stl 68, V är 66 cm lång. Så ta eventuellt storleken större om den ska gå att ha ett tag. Vi kan nog bara ha den kanske 3 veckor eller nåt. Jag får dra i den i ryggen/rumpan efter tvätt tror jag så den blir längre!

Åh himmel vilken fin bodysuit.

Jag är ju svag för sådana och dendär var verkligen superfin :)

Jättefin!

My har ett fint set från Villervalla med liknande färger som jag äääälskar! Tyvärr börjar hon växa ur den nu, så det blir till att köpa något nytt därifrån, de har många fina grejer!

Här är My i sin lilla dress tillsammans med morbror

Åh jag har också en massa kläder från Villervalla, Ej Sikke Lej och Me&I men lillungen är ju för liten för allt än ;).

Hon kan ha två av alla bodysuits jag köpt, dom är i strl 45 resp 50..

Men snart så :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 158
Senast: cirkus
·
Övr. Barn När jag läser här så läser jag ibland med ett litet leende på läpparna. Jag läser om oro för inskolning, matproblem, sömnproblem och...
Svar
11
· Visningar
1 679
Senast: TinyWiny
·
Övr. Barn Kan inte låta bli att titta på alla fina bebisar, glada föräldrar, fina barnvagnar och lukta på alla bebisar man kommer åt :love...
2
Svar
27
· Visningar
1 865
Senast: Mindra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar