Mitt liv.. eller ett nytt med barn? *ventilerar*

Sv: Mitt liv.. eller ett nytt med barn? *ventilerar*

En adoption är ju en stor och kostsam historia. Det är inte så lätt som det låter, bara för att man inte vill få bristningar så kan man passa på att adoptera liksom.

Jag förstår din tanke dock, men ändå tror jag det är ganska få som adopterar av de skälen.

Nej, de flesta som adopterar gör det nog för att de inte kunde få barn biologiskt.

Lätt är det nog inte, tror faktiskt att det på ett sätt kan vara mkt jobbigare än att vara gravid och föda fram ett barn.
Annorlunda , ja men lätt? Nej, tror inte det.

TS. får väga för och nackdelar med sina alternativ.
 
Sv: Mitt liv.. eller ett nytt med barn? *ventilerar*

Jag tror man ångrar sig mer om man inte skaffar barn än om man inte är i form.

Jag förstår hur du menar och kan inte annat än att hålla med. Men du får även försöka förstå att det inte bara handlar om att vara i form. De är alltså mitt jobb, mitt liv och det jag alltid hållt på med. De är inte bara så att jag vill se snygg ut.

Men som sagt, jag vill ha barn jag är bara orolig. Det måste man ju få vara.
 
Sv: Mitt liv.. eller ett nytt med barn? *ventilerar*

Är det viktigt för dig att få ett biologiskt barn?
Det finns ju alltid möjligheten att adoptera.

Jag känner att jag verkligen vill ha biologiskt barn. Adoptera är jag inte helt främmande mot men helst vill jag ha biologiskt det kan jag inte säga annat om.
 
Sv: Mitt liv.. eller ett nytt med barn? *ventilerar*

Njaa tyvärr finns ingen sådan gren i det jag gör.

Men jag ska tävla ett tag till nu när det går bra, vem vet de kanske löser sig själv jag kanske inte alls fortsätter lika bra. I vilket fall som helst ska jag vänta lite och se vad som händer. De är bara jag som är paranoid och tror att jag skall fastna i detta och sen vips är jag för gammal. Jag vill som sagt ha kakan och äta den. :angel:
 
Sv: Mitt liv.. eller ett nytt med barn? *ventilerar*

Absolut.. Jag tror också att de kommer bli mindre träning sen även om det alltid kommer finnas där. Jag kan ju ändå jobba med det bara inte tävla själv. De kommer lösa sig.

Jag är orolig av naturen :angel:

Jätteglad att jag fått så många svar av folk här och att de flesta förstår att det inte bara handlar om ytlighet.
 
Sv: Mitt liv.. eller ett nytt med barn? *ventilerar*

Huruvida du får bristningar vet man ju inte... Min mamma har fött 4 barn. Rätt så ordinär kvinna, men det syns inte ett spår på henne att hon fått barn. Jag är på slutsputren och har inte en endaste bristning, det kanske håller nu sista veckorna, kanske inte. Ingen aning.


Min mor fick inga bristningar så jag kanske brås på henne. Dock fick min syster en hel del... Hon höll dock inte på med träning på samma sätt längre då hon har fel på ett knä efter en allvarlig bilolycka för några år sedan. jaja de löser sig säkert.. blir de bristningar så blir det och då får jag väl skola om lite det jag håller på med.
 
Sv: Mitt liv.. eller ett nytt med barn? *ventilerar*

Går det inte att sminka över bristningarna då? Jag fick några få vid naveln och de syns knappt nu 3½ månad efter förlossningen.
 
Sv: Mitt liv.. eller ett nytt med barn? *ventilerar*

Jag tror man ångrar sig mer om man inte skaffar barn än om man inte är i form.

Lite konstig kommentar när det klart och tydligt står att det inte riktigt är så det ligger till. Men du kanske inte menar så som jag tolkade.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 763
Senast: Milosari
·
Relationer Jag är en arbetande småbarnsförälder till två barn som är mycket energiska, aktiva och säger vad de tänker all vaken tid. Även min man...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 053
Senast: Fruentimber
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 501
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 132
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp