Gratis stallhyra och boende istället för lön...

Sv: Gratis stallhyra och boende istället för lön...

Precis som Lobelia säger är det svårt att få någon som kan passa de tiderna, även om det handlar om korta arbetspass.

Är huset tillräckligt stort för en familj, så kanske det skulle fungera, jag skulle själv definitivt nappa på en sådan grej i så fall. Där det finns en person som kan dra in en normal inkomst i kontanter. Eller om du hittar någon som driver försäljnings/utbildningsverksamhet så kan nog det vara intressant med flera boxar dock.

Svarar även Lobelia

Detta är endast en tanke och ingen verklighet, vi sköter vårt stall själva som det är nu :)

Huset skulle rymma även en familj men är inte jättestort, 2 vuxna + 2 barn.
Antingen 2 boxar inkl bete, strö och foder eller obegränsat med boxar för verksamhet (nåja inte helt obegränsat kanske) men inte inkl foder och strö men däremot bete.

Mvh JV

Ja att det inte är verklighet än har jag förstått, men jag tycker ändå frågan är intressant "Varför vill ni hyra in någon att göra jobbet? Om det nu bara är 2-3 timmar om dagen?". Jag misstänker att anledningen är ungefär det som gör det svårt att hitta mer permanent arbetskraft.

Fast om någon vill bedriva verksamhet så kan det bli intressant, då jobbar man ju på gården.

Tala för dig själv säger jag... Du generaliserar ju grovt! Jag kan tänka mig massor av lösningar på det här sättet - t ex studenter som flyttar till ny stad och inte har nånstans att bo. Eller en som arbetar med ett låglöneyrke och på det här sättet får råd att ha häst istället för att hyra in (vilket kanske inte ens är möjligt) eller köpa egen gård (vilket troligen är helt omöjligt).

Jag skulle inte göra det - 35 år fyllda - jag gör det bara i mitt eget stall. Men jag minns hur det var att vara 19 år!

Men om man är så i behov av hjälp i sitt stall kan man väl betala en vettig lön... ???

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 646
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv... 5 6 7
Svar
121
· Visningar
21 308
Senast: ptr
·
U
Hästmänniskan Skulle du låta sambon sköta sitt och lämna dej utanför? Din sambo driver ett inackorderingstall är jordbrukare och tränar lite hästar...
Svar
19
· Visningar
2 374
Senast: Inte_Ung
·
S
Hästmänniskan Hej! Undrar lite kring er som driver stall med fullservice, har ni anställda som utför fodringar, in/utsläpp, ev mockning osv eller... 2
Svar
33
· Visningar
3 885
Senast: starclassic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka