jag har nästan full service, jag sköter alla in och utsläpp o fodringar, men inackorderinen sköter mockning och uppvägning av hö. eftersom jag ändå har två egna hästar och har dom hemma, och endast har en inackordering så är det inge problem. Dock är inackorderingen ansvarig för att ta alla insläpp/utsläpp/fodringar om jag är bortrest... men dom e mina bästa vänner och bor tio min bort så det är inget direkt problem och jag är (tyvärr
) inte bortrest speciellt ofta
ett stall här i närheten låter inackorderingarna skriva upp sig på en lista och får betalt (avdrag) på hyran för varje utsläpp/insläpp/nattning man tar. tror avdraget ligger på 45 kr, men det skiljer sig då nattning är mycket enklare än de in/utsläpp. Då har ju inackorderingarna själv möjlighet att få sin hyra billigare.. där slåss folk om att få ta sysslorna, men det jobbiga blir väll OM någon inte vill ta något pass. Där är det dock delvis kollektivt för alla som delar på helgmornar... Juste, ang avdraget så har dom inga täckesbyten... bara så du vet vad du jämför med. Stallet ligger i sthlm (haninge) dom har en volt, men inge ridhus och stallet är inte mycket att hurra för i övrigt, inga faciliteter alls.