Gratis sidor

Sv: Gratis sidor

Ärligt talat tror inte jag att det finns några sådana sidor (som är bra).
Du har inget hemsideutrymme som medföljer internetabbonemanget då?
 
Sv: Gratis sidor

Jo det har jag men problemet är att jag går i skolan på veckodagarna och vill kunna uppdatera sidan även där, vilket då bli lite svårt om jag har allt hemma om du förstår!
 
Sv: Gratis sidor

Men om du har via din internetleverantör kan du ju ladda upp var du än är!
Annars kan du kolla på www.1go.dk...
 
Sv: Gratis sidor

Men då måste mna sitta och ladda hem alla sidor som man gjort om någon annan stans, de skulle ta allderles för lång tid!
 
Sv: Gratis sidor

Jag föstår faktiskt inte riktigt vad du menar nu :/
Skulle det vara skillnad att lägga upp din sida via din internetlevernatör än att göra det via något webbhotell?
 
Sv: Gratis sidor

Du vill alltså ha ett hemsideutrymme där du kan bygga hemsidan på plats.
I sådant fall finns det nog ännu färre ställen att välja mellan är jag rädd.

De enda jag kan komma på är www.geocities.com och www.tripod.spray.se och de är inte direkt reklambefriade!
 
Sv: Gratis sidor

Men om jag gör sidan på dream weaver som ex. och lägger upp den på min Telia, då måste jag ju ladda hem sidorna till den andra datorn...
 
Sv: Gratis sidor

Jo, det måste du ju. Har du sidan på telia så får du ju använda ftp för att ladda upp filerna på nätet.
Jag gör alltid så att jag sparar ner just den filen jag ska ändra, genom att högerklicka på sidan och välja visa källa, göra ändringarna jag ska och spara och sen ladda upp igen. Fast jag använder Anteckningar...
Ska du använda DreamWeaver så kan du ju göra likadant, fast utan ändringar i anteckningar, utan du bara sparar filen (.html) och sen öppnar du den i DW, mycket krångligare om du frågar mig...
 
Sv: Gratis sidor

Jo, men det är ju bara att tanka ner filen till den dator du sitter på, det är enda lösningen.
Hur hade du annars tänkt dig? Att alla dina filer automatiskt skickas ut till alla datorer du skulle kunna tänkas använda... :/
 
Sv: Gratis sidor

Men va sjutton de va ju därför jag sa att jag INTE orkar med att ha det så? Varför tror du jag bad om en gratis sida som kan jobbas med från alla datorer utan att de ska ta sån tid?
 
Sv: Gratis sidor

Om du sitter på riktigt bredband så kan du via www.mine.nu fixa ett eget domännamn... alla som slutar på mine.nu är utan reklam och gratis.
Du kan alltså ha en egen server hemma hos dig ifall du är duktig på sådant och då slipper du blockeringar på asp-script etc.
Försök få tag på ADSL eller fiber via bredbandsbolaget. De är klart bäst och din privata hemsida kan du köra via server.
Lycka till!!
*kramar av styrka*
Magda
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Gratis sidor

Blueeyes skrev:
Varför tror du jag bad om en gratis sida som kan jobbas med från alla datorer utan att de ska ta sån tid?

Det var inte det du frågade om, men hursomhelst:
Sådana sidor du vill ha är det nog tyvärr reklam på.
 
Sv: Gratis sidor

Nähä, och vad betyder den här frågan för dig då?
Någon som vet en bra sida man kan lägga upp en kodad sida utan reklam hela tiden?
Och titeln var Gratis sidor, så vart är då min fråga inte densamma som du svarade på nu?
En kodad sida kan man jobba med från alla datorer om den ligger på en gratis sida....
 
Sv: Gratis sidor

Du fick ju ett svar ovan:

www.1go.dk

Utan reklam och gratis.

Men även jag rekommenderar att använda din internetleverantör, ex. Telia eller Tele2.

Så småningom kommer även detta att kosta pengar alt. börja med reklam. :smirk:
 
Sv: Gratis sidor

Jag vet att jag fick svar ovan =) Fast sidan är väl på danska?

Antagligen kommer de också börja med reklam...
 
Sv: Gratis sidor

Enligt mig vill du ha reda på en sida där du kan ladda upp din sida (som är kodad som alla andra sidor på internet) gratis och utan reklam.
 
Sv: Gratis sidor

Varför skulle du inte kunna uppdatera den från vilken dator som hellst?
Ursäkta, men jag kanske har misuppfattat frågan...
 
Sv: Gratis sidor

fredde skrev:
Varför skulle du inte kunna uppdatera den från vilken dator som hellst?
Ursäkta, men jag kanske har misuppfattat frågan...

Tror hon vill ha en sida där man sköter uppdateringarna på sidan. Typ som angelfire hade förr i tiden (kanske har det fortfarande, men det vet jag inte)...
 

Liknande trådar

IT & mobiler Det startade med att jag fick gmail (som jag aldrig använder) om en bokning på ett hotell i ett grannland. Mailade tilbaka och sa att...
2
Svar
33
· Visningar
2 674
Senast: Mia_R
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
462
Senast: KesoNeso
·
IT & mobiler Vet inte vad som hände, men jag lyckades precis ändra bakgrundsfärgen från vit till svart på google sökrutan på mobilen och hela...
Svar
4
· Visningar
357
Senast: tott
·
IT & mobiler Smartphones har blivit ett konflikt och stressmoment i familjen. Vi håller på att banta ner användning/tillgång så mycket det går. Men -...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 335
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp