Gråsuggor

P

Punkity

Moderator får gärna flytta om den ligger fel...

Nu när det blivit höst och blötare ute har det börjat samla sig massa gråsuggor i dörrspringorna ut till gödselstacken. Och de är äckligt många, sådär så jag får kväljningar.:crazy: Kan inte minnas att det varit så förut... Vad gör man? Ringer Anticimex? :confused:

Sv: Gråsuggor

Min kompis hade sånt! De ringde anticimex ^^ och de gav tydligen något jätte bra råd jag vet inte om de skulle behandla själv eller om anticimex skulle komma ut och spruta med du ska iaf ring dit!

Sv: Gråsuggor

Alltså, gråsuggor behöver fukt för att kunna andas. De trivs där det är fuktigt och mörkt.Så om man kan ta bort fukten så får man bort gråsuggorna, som annars är nyttodjur och fungerar bra som jordförbättrare.
Hittade detta efter en liten sökning:
"De är släkt med kräftor och äter mest skadedjursägg och -larver, alger och gamla växtrester." Så då skulle jag se dem som nyttodjur.

Men inte är det mysigt att hitta dem i stallet för det...
Tror dock de försvinner bara det blir torrare och ljusare där nu när hästarna går in om nätterna.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 707
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 206
Senast: Thaliaste
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 034
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är så jävla mycket som är sjukt och konstigt och äckligt i denhär världen. Och det är så jävla svårt att veta vad man ska tro på och...
2
Svar
35
· Visningar
2 082
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar