Gräsbroddar?

Kellog

Trådstartare
Den 4 Augusti ska jag ut med min häst på hopptävling. Det är höjden 90, 100 cm. Och tävlingen hålls på gräs och man rider fram på gräs och grus.

Så jag undrar om man ska ha gräsbroddar. När man rider fram på grus är det ju inte så jättekul för hästen precis.
Och det beror ju på om det regnar eller inte.
Det kommer ju ändå dagg på gräset.

I dom skorna han har nu finns det bara två broddhål i varje. Är det inte bättre med att ha andra mindre broddar isåfall?

Jag vill höra allas åsikter!!

Sv: Gräsbroddar?

Alltid när du tävlar en häst med skor ska du ha broddar om du tävlar på gräs. Spelar ingen roll om du hoppar fram på grus.

Har aldrig varit med om skor som har fler än två broddhåll.

Lycka till!!!

Jag har alltid broddar när jag tävla på gräs.
Har också bara 2 broddar i varje hov.

hoppning på gräs = gräsbrodd

Skulle inte ut sätta varken min eller häst säkerhet att hoppa utan brodd på gräs. Har varit med om att hon halkat precis innan hindret och rivit hela hindret och då hade jag ändå långa gräsbrodd.

sen så är det ingen fara på grus för brodden åker ändå igenom.
Lycka till

Jag brukar ha helt vanliga vinterbrodd i trakterna när jag går ut på gräs, sätter aldrig några broddar i tårna även om jag har hål i skorna.

Tack för alla svar! Jag kommer att ha två roddar (gräsbroddar) på varje hov!

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 374
Senast: Miingla
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 970
Senast: Mia_R
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 406
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V