S

Skrauti

Hur mycket näring kan det vara i gräset nu egentligen? Dom andra i stallet påstår att det är ganska mycket nu eftersom gräset förbereder sig för vintern. Dom säger också att så länge gräset är grönt är det bra med näring. Men jag har svårt att tro dem eftersom hästarna har börjat ställa sig vid grinden för att dom är hungriga. Dom går ute från ca 8-18. Jag tycker det är dags att börja lunchfodra lite ute men nästan ingen ingen verkar hålla med...

Sv: Gräs

Även om gräset är grönt och näringsvärdena är bra så brukar problemet vara att det regnar så mycket. TS går då ner i gräset och hästarna har svårt att orka äta så mycket som de behöver. För att få en långsam anpassning av hästens tarmflora får man räkna med en 3-4 veckor övergång från bete till vinterfoder. Många verkar välja att börja vinterfoder med morgonmålet för att inte hästen ska äta frotsgräset.

Sv: Gräs

Våra hästar står inne på natten och äter då halm och några kg hö samt kraftfoder. På dagarna äter de bara gräs.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 478
Senast: Freazer
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 952
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 226
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar