Grannens hund skäller och ylar!

Gallileo

Trådstartare
Bor i en liten hyresrätt totalt 4 lägenheter i huset och det är väldigt lyhört och grannarna verkar ha skaffat sig en ny hund som skäller när de är inte är hemma, och detta påverkar min hund, han börjar skälla tillbaka, gnäller och ylar.:crazy:
Nu är jag rädd att min hund kommer att börja ta efter grannens hund när han är ensam. Är det troligt att han kommer ta efter den skällande hunden eller är jag bara nojig?:crazy::confused:

Sv: Grannens hund skäller och ylar!

Kan man nog inte med säkerhet veta om han kommer göra men svarar han när den andra hunden skäller är det högtid att lära honom att inte göra det. Sen kan du också meddela dina grannar att deras hund skäller, för de vet kanske inte om det.

Sv: Grannens hund skäller och ylar!

Jobbar på det.. Har inte haft hunden så länge och har aldrig haft de här problemet så det är ju lite nytt. Dock säger vi till självklart till honom när han skäller och försöker hitta på något annat för att avbryta men allt tar tid.

Tror faktiskt de vet om det, hörde senast idag att den skällde när de var hemma och de sa till den men den fortsatte att skälla lika mycket ändå (Ja, det är väldigt lyhört mellan lägenheterna:cool: ) Men fortsätter den ska jag ju givetvis prata med dem.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 200
Senast: Milosari
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 233
Senast: Lillefrun
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: Nota
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 948

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka