Grannens elaka katt spöar min lilla!!

Mayalv

Trådstartare
Suck.. Va ska man göra. Grannens katt kommer hit och slåss med min lilla katt. Min katt vågar knappt gå ut eftersom den där dumma katten hela tiden ger sig på min. Har försökt prata med ägaren till den katten men de menar på att de inte gärna kan dressera sin katt att sluta puckla på min. Nästa gång bussar jag fasen ena hunden på den de lilla äcklet :devil:

Sv: Grannens elaka katt spöar min lilla!!

hunden är lite grovt..

men schasa bort den... ev vatten över den, fast nu är det lite kallt ute för den behandligen kanske :p

Ja nu va ju just de där med att bussa hunden inte så seriöst.. Men tro mig jag har schasat och gjort allt jag kan komma på för att få honom att sluta vara här. Hmm.. valpen jagade den iof (dock utan att jag bussade då han inte är så lydig än :angel:) Men den kom snabbt på att valpen inte skulle göra ngt.

låt din kisse växa till sej som innekatt och bli lite "större" då?? släpp sedan ut när hon e mogen för en fajt, för det lär det väl bli. annars vet jag inte:P

Sådant ser kattlivet ut. De har sina revir och försvarar dem. Grannen har mycket riktigt inte mycket att säga till om där.
Det enda du kan göra är att hålla din kisse inne, eller bevaka området själv mot den stora katten.

hehe njaa.. alltså han blir inte större han är som en kattunge trots sina 2 år

Okej, antingen får han ta lite styck tills han vet sin plats, eller bli innekatt. det enda jag kan komma på.

Faaast det där stämmer inte helt. Faktum är att grannen har ansvar för att se till att deras katt inte orsakar skada.

Visst, jag är inte dum.. Den katten förstår ju inte att detta "revir" borde vara min lilla fega katts. Men faktiskt så är det dem som ska ha sin katt inlåst som är den som orsakar skadaninne på MIN tomt.

Fast så funkar det ju bara med hundar, inte med katter.

Fast det är en stallkatt så inne kan han inte gärna vara hela tiden. Den där katten flyger på honom och han försöker inte ens slåss mot den.

Suck.. om det ändå va så enkelt som med hundar.

Det är bara bra att han inte försöker slåss mot den, om han lägger sej med en gång borde ju den starkare kissen förstå att han är ledaren och sedan borde din herre bli accepterad. han är väl kastrerad? annars kan nog det ställa till problem.

Att du kan "kontrollera" vad dina utekatter gör funkar inte :P

Jepp, men grannens katt slåss i alla fall. Det är inte ett nytt dilemma direkt utan han har kommit och slagits många ggr så det verkar inte lägga sig tyvärr. Jag är inte speciellt "pjoskig" av mig på det sättet men den här katten går får långt, vare sig det är naturligt eller ej.

vi fick jaga bort grannarnas alla katter i början (rätt länge) innan hon fick sin plats (vår tomt) som sitt revir. hon var alltid lite, hälften så stor som grannens katter. men nog stod hon på sig och försvarade sitt revir när hon väl etablerat det..

Nej det är jag fullt medveten om. Men OM din katt orsakar skada och du vet om det så är det upp till dig att se till att den inte kan det, inte dem som får sina katter sönderrivna av den. Vet jag om att ngt av mina djur skadar ngn annans så ser ju jag till att det inte fortsätter, jag rycker ju inte på axlarna och menar att ngn annan ska lida för det.

Vet hur det är. fasiken vår gamla katt kom hem sårig och blodig en period.:( väldigt trist att se sin älskling så faktiskt. hoppas det löser sej iaf.

Trodde att den lagen inte gick igenom? :S

Är dålig på vad som gäller ang katter rent lagmässigt. Men en kompis till mig fick sin katt slagen blodig av samma katt flera ggr i deras trädgård och den katten tvingades ägarna att avliva eftersom den gav sig på min kompis katt. Så de va bra för grannsämjan :angel:
Så kan man bevisa att det är just den som orsakar sån skada så tror jag att man kan göra ngt. Nu vill jag ju inte att de ska behöva avliva sin katt, jag är ju inte elak. Men däremot tycker jag att det är ologiskt att min stallkatt ska vara inne för att deras biter sönder honom gång på gång.

Jo visst är det det, orättvist på något sätt. har du haft honom i två år? eller vad ahr han varit då?

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 311
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt Vi har fått en riktig ”katt-boom” på gatan, med flera grannar som skaffat katt nästan samtidigt (eller om alla katter tillhör samma...
Svar
2
· Visningar
1 807
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Ja så seriös blev denna trådrubriken men börjar bli riktigt förbannad vid det här laget... Har själv två katter, honor som mestadels är...
2
Svar
21
· Visningar
1 766
Senast: Idas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar