grannens kattfan

När vi hade en riktigt elak katt här i grannskapet (som dessutom tog sig upp till vår balkong och bankade på kattluckan för att komma åt vår katt när han var inne), satte vi upp en lapp med bild och bad att ägaren till katten skulle höra av sig. Det gjorde ägaren aldrig men en annan granne hörde av sig som också var trött på denna katt.

Vi gick dit och pratade med kattens ägare och det visade sig att katten hade vissa beteendestörningar, vilket ledde till att ägaren valde att avliva den efter ett par veckor. Det kan ju självklart finnas andra lösningar för era katter men det bästa är nog att prata med grannen först :) Katten kanske inte är kastrerad?

Liknande trådar

I
Övr. Katt Jag har fått ett rätt stort problem. Jag älskar katter, alltid haft det och kommer alltid att ha.. Kastrering är en självklarhet för...
2
Svar
20
· Visningar
5 171
Senast: Amha
·
Övr. Katt Både jag och mina grannar har sista tiden haft problem med en grå katt som springer runt på våra gårdar. Om den bara höll sig utomhus så...
Svar
6
· Visningar
5 984
Senast: Pepon
·
E
Övr. Katt Hej! Jag behöver verkligen råd av någon som har vana med katter och att flytt av katt. ALLA råd är guld värda! Jag skall försöka att...
Svar
6
· Visningar
1 212
Senast: gentleknight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama