Nu tror jag vi ligger mer på samma våglängd, kanske jag bara misstolkade dig innan.
Problemet är faktiskt inte ormar i sig. Men det är det som folk vill få det till. Vad jag menar är att om en orm sköts rätt så kommer du aldrig att se den om du nu är ormrädd. Men är man hundrädd kommer man träffa på hundar i princip varje dag. Varför ska man då förbjuda ormar?
Sedan tycker jag att tillstånd hade varit ok om det inte hade missbrukats. Min sambo hade orm i falköping, han gjorde allt rätt och fick betala 800 kr per orm och år. Är det rätt? varför får inte hundägare söka tillstånd och betala? Och dessutom så kan folk pågrund av att han gör allting rätt säga att han inte får ha sina djur? för att dom är rädda?? Men för att få okunniga folk att sluta köpa ormar (eller hundar) för att verkar coola hade tillstånd kunnat funka.. Men mest handlar det nog om att höja priserna till vettiga nivåer, kalle tolv år har inga problem att köpa en orm för sin veckopeng.. Att han sen inte vet hur den ska skötas är en annan sak
Johanna-på krigstigen i reptilvärlden