Granne med skällande hund

V

Vendetta

Min grannes hund börjar gå mig på nerverna nu. Den blir ofta lämnad ensam och skäller/ylar då konstant och ekar upp i lägenheten. Vet att de har blivit tillsagda för ca ett år sedan av både värden och grannar men tydligen har problemen börjar rätt kraftigt nu igen. Tycker verkligen synd om hunden men blir samtidigt väldigt irriterad själv över situationen. Någon som varit med om något liknande och har förslag på en lösning av situationen?

Bör tilläggas att grannen inte är av den trevliga sorten trots försök till en vuxen konversation.

Sv: Granne med skällande hund

Det där kan nog klassas som sanitär olägenhet+djurskyddsärende. Jag tror du kan ringa kommunens miljö-och hälsa och anmäla. :)

Lägg en lapp i deras brevlåda att

"För er kännedom har er hund skällt/gråtit jättemycket idag. mvh grannen XX"

Skulle det vara min hund så skulle jag vara gladatt min granne påtalade det med en lapp eller knackade på dörren och sade det INNAN den gick till hyresvärden.

Tänk på att den här personen förmodligen inte känner till att hunden skällt. Och att det kan vara svårt att trolla fram en lösning omedelbart.

mvh Eva

Ja, självklart säger man till grannen själv innan hyresvärden blir inkopplad. Sist vi sa till fick vi nästintill en utskällning av denna "trevliga" familjefar som har hunden. Nu, ett år senare, var vi och sa till igen och då fick vi lika otrevligt bemötande. Så tråkig attityd att bemötas med, när vi mest påpekade att det var synd om hunden som uppenbarligen har problem att vara själv.

Fy vad jobbigt. Skriv ett brev att hunden stör dig och att du tycker att han borde skaffa sig hundvakt eller dagisplats.Skriv med namn på hunddagis samt tips på forum och annonsmarknader så som grannar.se där man billigt kan efterlysa en hundvakt.Är hunden av mindre sort kan du ju tipsa om att många gamla inte vågar skaffa hund i tron att de skall dö ifrån hunden men säkert gärna skulle ta hand om en daghund gratis. Tipsa även om detta forum så kan han be om tips här inne med vad han kan göra åt sin ylande hund eller så skriv frågan själv och sen skriver du ut alla tipsen och postar i hand brevlåda.:bump:

Tack för alla era tips! Tror dock att hunden är på hunddagis eller hos hundvakt på veckodagarna, så problemen har mest varit på helgerna/kvällar. Innan var det varje vardag hela dagarna, så något har dom ju gjort åt problemet men inte en heltäckande lösning..Är ganska tråkigt att behöva lyssna på en stackars hund flera timmar en mysig lördagkväll..

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en granne som har en samojedhund som skäller så himla högt både i trapphuset och där den bor och nu vågar jag inte längre lämna...
2
Svar
21
· Visningar
3 069
Senast: Lobelia
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 979
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 442
Senast: Sel
·
Hundträning Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
28
· Visningar
3 156
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka