Grålles resa

Z

Zith

Som ni kanske inte vet så bor jag i Skåne men är född och uppvuxen i Göteborg. Jag studerar i Skåne och bor med min pojkvän i ett litet hus på landet med katt, hönor å häst. Katten å hönorna har vi hemma å hästen på ett stall en km bort.
Nu var det ju så att jag skulle åka hem över julen allt var fixat, trodde jag dum som jag är, och ringde i godtro till den tänkta kattpassaren. Men där tog det stopp, nej hon ville inte ta honom, trots att hon lovat, hon hade knappt tid med den katt hon redan hade...
Jaha, vad gör man då? Ringer febrilt runt till de närmaste man känner men alla andra har ju också katter, vuxna dessutom och min är bara ett halvår, så det funkar ju inte. Blir nekad från alla håll å kanter så det var bara att packa in katten i transportburen och kånka med honom hem de 40 milen till Göteborg.
Först in till Malmö med pågatåg å sen buss upp till Göteborg eftersom översvämningarna gjort det omöjligt att ta hela vägen med tåg. Resan tog sammanlagt 8 timmar, och Grålle tyckte inte om det... Dessutom hade man en stadsskygg pojkvän att hålla reda på med. Men men tillslut så var vi hemma... Men där tar inte eländet slut... Nu är det ju så att jag även har katter hemma i Göteborg... Jajamänsan, två stycken - en 6 årig hona å en 5 årig hane.
Så där skulle ju så klart bli bråk.
Grålle kaxar sig för fullt mot honan Selma, hon är asförbannad att vi släpat med en ny katt hem när hon äntligen blivit av med en annan (Maya som dog för nåra månader sen, som Selma aldrig riktigt tålde)
Selma fräser förfullt men Grålle fräser bara tillbaka... Nu efter tre dagar så börjar de gå ihop iaf, nu kan de vara i samma rum.
BilderJul-06032.jpg
Så här kan det se ut - ligger å muttrar åt varandra på var sin sida om vardagsrumsbordsbenet...
Men när storhanen Zigge kommer in, bjässe på 6 kg enbart muskler, så vart Grålle inte så stöddig längre...
Så här såg det ut vid första mötet:
BilderJul-06009.jpg

BilderJul-06011.jpg

BilderJul-06010.jpg

Nu ser det iaf ut så här:
BilderJul-06046.jpg

BilderJul-06043.jpg

Tonfisk är gott, enda gången man kan hålla sams, Selma är sur i bakgrunden för att hennes redan är slut. Selma kan göra det mesta för tonfisk, till å med äta från samma skål som den där äckliga lilla skiten de släpade hem:
BilderJul-06050.jpg

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Grålles resa

Fortsättning...

Förövrigt så vart det nya tillfälliga hemmet helt okej, man kan sova:
BilderJul-06022.jpg

BilderJul-06024.jpg

å busa:
BilderJul-06019.jpg

BilderJul-06018.jpg

God Jul!
§Zith

PS: Ursäktar för de stora bilderna! : DS

Vad söt! :love: Eller söta kanske jag säga. Bilderna där Grålle möter Zigge var roliga ögonblicksbilder. :D
Zigge verkar inte alls bry sig om hans något aggressiva utseende, fast det är klart att han inte känner sig hotad av den där lilla "saken".
Kul att läsa om sådant här och se bilder. Dem kom ju överens rätt snabbt ändå.

Jo det har gått ganska snabbt, Selma å Grålle kommer nog aldrig bli riktigt goda vänner å hon morrar fortfarande när han är i närheten - hon är en väldigt lätt stött katt - men det funkar. Är Grålle kaxig å kommer för nära får han sig en känga men det får han tåla... Zigge bryr sig inte alls om den lille skiten :p Första dagen var det som han sa: "Jaha vad har vi här då? Aha var det bara en sån. Ska han bo här? Okej då." Å sen gick han ;) Medan Grålle sa nåt i den här stilen:
"HJÄLP stooor katt.... ät inte upp mig, snälla?! Jag är liten å söt!"

Men igår så försökt till å med Grålle leka med Zigge, jagade hans svans när han gick... Zigge brydde sig inte alls, till Grålles både besvikelse å kanske tur... :devil:

Jag har jagat dem med digitalkameran, :p lyckats ta kort på det mesta men tyvärr inte första mötet med Selma.

§Zith

Här kommer lite mer bilder på vad man kan ställa till med å syssla med när man är en liten kisse i en stor ny lägenhet.
BilderJul-06061.jpg

Datorn vart rolig att leka vid...
BilderJul-06062.jpg

Uppe på...
BilderJul-06064-1.jpg

Speja från...
BilderJul-06015-1.jpg

Kolla vad matte håller på med...
BilderJul-06014-1.jpg

BilderJul-06067-1.jpg

Hoppa från...
BilderJul-06068.jpg

å leka bakom...
BilderJul-06069.jpg

Där fanns roliga sladdar att bita på men då fick man skäll... sladdarna var till för att tittas på inte röras tydligen.
BilderJul-06063-1.jpg

Sen så kan man så klart leka med mattes arm...
BilderJul-06071.jpg

Aha! Fingrar! Ett lätt fångat byte!

§Zith

Senast ändrad av en moderator:

Men när storhanen Zigge kommer in, bjässe på 6 kg enbart muskler, så vart Grålle inte så stöddig längre...
Så här såg det ut vid första mötet:
BilderJul-06009-1.jpg

BilderJul-06011-1.jpg

BilderJul-06010-1.jpg

Så ska det vara, ändrade om lite så nu syns bilderna igen...
Sorry för misstaget!

§Zith

Nu har det gått ett tag och Grålle är kvar hemma i Götet. Selma å Grålle går inte ihop riktigt ännu men det går väl hyfsat iaf.
Så här kan det se ut:
BilderJul-06109.jpg

Det är lite fräs när Grålle först lägger sig, men sen så går det bra.
BilderJul-06112.jpg

BilderJul-06113.jpg

"Varför stör du mig, ser du inte att jag sovar?" Så söt min lilla bebis :love:
BilderJul-06111.jpg

§Zith

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka