"Gråhund" i veterinärerna

T

Tican

För några veckor sen i veterinärerna var det med en hund som var hängig, och den var så otrooooligt söt, hette Ville. De sa att det var en "gråhund". Det lät ju inte speciellt specifikt, har rasen något annat namn? Vad är det för typ av ras?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: "Gråhund" i veterinärerna

En gråhund är en hund av spetstyp, ex samojed, jämthund och siberian husky m fl.
Den är som namnet antyder gråmelerad och används till att jaga älg med.
Storleksmässigt som en labrador skulle jag tro.

Finns säkert info på nätet om du söker, det borde iallafall finnas en rasförening.

cillamuffins skrev:
det ÄR en ras som heter gråhund, eller norsk älghund, grå.
Där ser man! Så fruktansvärt fin. Undrar om pappa behöver en älghund..? :angel:

Dom som jag träffat på (rätt många) har dessutom varit riktigt trevliga att ha å göra med!

De är dessutom den ras som är överlägset sötast när dom är valpar!

29juni3c.jpg

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 004
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 001
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 628
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka