Sol

Trådstartare
Nu vågar jag hoppas på att lillkillen klarar sig så nu får ni se dem:

rosso.jpg

Cerridwen Profondo Rosso

tenebre.jpg

Cerridwen Tenebre

dario.jpg

Cerridwen Dario Argento

Och säg mig... vad tusan gör man när man tror att det finns en liten framtida stjärna i kullen och så är det en hane? Jag har inga som helst planer på att införskaffa någon ny och obesläktad hona. :crazy:

Sv: Grabbsen

De är underbara! Och vilka härliga namn! vad betyder de?
Typiskt naturen att jävlas och göra hanar av de vackra ;) Vad man gör har jag ingen aning om, könsbyte? :angel:

Rådisar :love:

Vilken är den "blivande stjärnan"? Tenebre? *chansar vilt*

Jag undrar också vad namne kommer ifrån...

Det är skräckfilmstema. ;) Dario Argento är en italiensk skräckfilmsregissör (gjorde sina bästa filmer på 70-talet) och två av hans filmer är Tenebre och Profondo Rosso. Honan som dog skulle varit en Suspiria och den rödspottade hanen med gomspalt var Inferno. :(

Och ja, Sassy. Du har rätt. ;) Det är Tenebre jag tror jag bli riktigt bra (men devons är som de är, han kan ju bli en katastrof också). Han är superkort, inte för kort utan alldeles lagom och superbred i ansiktet. Alla ser ut att få bra ögonbågar och päls.

Alla har bra bredd mellan öronen också, men Tenebre är starkast just nu... vid 2½ veckas ålder.

åhh vad söta! :love: finns det något sötare än kattungar!

Alla är såklart supersöta (kan dom vara annat som små?) men jag fastnade också för Tenebre, häftigt huvud.

Har du läst om S*Moster Målas lilla Duva på SKS? Härlig historia.

Jaha, nu har min bebis kommit! :angel: Det är väl bara ta första bästa tåg ner och tjyva :D Grattis, till jättefina bebbar! :love:

varför är öronen vikta?

jag tycker den längst ner är sötast.. fast dom ser lite roliga ut med öronen och sen så är dom så rosavita =)

varför är öronen vikta?

jag tycker den längst ner är sötast.. fast dom ser lite roliga ut med öronen och sen så är dom så rosavita =)

Det är för att öronen är så stora att de inte orkar stå upp än. ;) De kommer resa sig. Faktum är att de redan har rest sig på de två översta pojkarna. Det är bara Dario som fortfarande har så stora och tunga öron att de inte orkar stå upp än.

de är verkligen jätte söta :love:

Men kom att tänka på en sak... varför står det alltid (läs nästan) S* framför katters namn? vad betyder det?

S* betyder att det är en sverakansluten uppfödare (dessutom att man är ansluten efter att landsprefixen införes, på mitten av 80-talet)

En norsk katt börjar på (N) och en dansk på DK* (förutsatt att de är registrerade inom FIFé, samma huvudförbund som sverak).

Sols ungar har inget S* eftersom hon inte tillhör sverak (eller FIFé) utan ett annat förbund.

Liknande trådar

Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 548
Senast: Asko
·
Övr. Katt Jag förlorade min partner in crime sedan nästan femton år, i fredags. Saknaden är avgrundslös och jag tycker att allt saknar mening...
2
Svar
25
· Visningar
2 855
Senast: EmmaBovary
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 500
Senast: Cilva
·
Övr. Katt Hur har ni gjort när ni släppt ihop en ny kattunge med en äldre katt? Mina föräldrar tar i nuläget hand om två övergivna kattungar på...
Svar
2
· Visningar
4 078
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama