Gott när det är varmt + att man får göra bil efter ngr glasApfelschorle är jättegott! Synd att det inte finns på restaurangerna här.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gott när det är varmt + att man får göra bil efter ngr glasApfelschorle är jättegott! Synd att det inte finns på restaurangerna här.
Jag har inte läst hela, men Rudenstams vita vinbär!Jag dricker ingen alkohol, har aldrig gjort och tänker aldrig göra. Men jag vill ändå ibland "festa till det" med något annat än mjölk (min annars standarddryck 1:A) till en finare middag ibland. Hittills har jag druckit Briskas (alkoholfria) svartvinbärscider, som jag tycker är väldigt god. Efter att ha druckit den regelbundet i typ 2 år har jag dock börjat tröttna lite... Provade Briskas (alkoholfria) päroncider idag, men den smakar skurmedel.
Är det någon här på allvetande Buke, som kan rekommendera något gott och alkoholfritt? Behöver inte vara just cider utan "vad som helst med > 1% alkohol som inte smakar skurmedel".
Apfelschorle är jättegott! Synd att det inte finns på restaurangerna här.
I början när Lidl kom till Sverige så hade de schorle på stora flaskor. Försvann tyvärr, men häromveckan fanns det igen - och nu på småflaskor! Hoppas att det blir kvar! Annars kan man blanda själv - 50/50 eller 60/40 med äppeljuice och mineralvatten. Finns även andra varianter med bärsmak.Apfelschorle är jättegott! Synd att det inte finns på restaurangerna här.
Och jag som trott att ginger beer alltid är alkoholfritt .... får nu plötsligt se upp med vad jag dricker inser jag. Å andra sidan är det mest i USA jag dricker det och där riskerar man inte att få alkohol av misstag. /Hon (50+) som blev nekad cider (4%) för att hon inte kunde visa upp sitt pass (svenskt körkort dög inte som legitimation).Ginger Beer, den alkoholfria som finns på systemet är väldigt god, men det finns även i vanliga mataffärer (Ginger Joe).
Bra idé! Mer schorle åt folket. Om vi börjar fråga efter det på uteställen så kanske det kommer!Jag blandar själv hemma, men det är gott ute på serveringar när det är varmt och blir inte så sliskigt som läsk/cider/juice. Men jag ska testa att beställa in det särskilt, det är ju enkelt att göra. Ska titta på Lidl också.