Gott alkoholfritt?

Jag gillar Plex Pure prosecco. Så himla gott! Även Kung Markattas mousserande chardonnay och ja, håller med ovan om Chapel Hills mousserande.

Skulle precis nämna Plex pure, riktigt gott! Köper jag ofta! Annars håller jag med om briska. Ska vara iskall :)

Briska päroncider och deras rosé är väldigt goda. Riktigt kalla.
Kiviks herrgårdscider rosé är också väldigt god.

Vill slå ett slag för Godmorgon Lemonade "Rhuby Berry", finns ett recept på baksidan där du blandar josen med Ingefära och Kardemumma, toppa med nåt med kolsyra. Blir kalasgott och snyggt.

Vill slå ett slag för Godmorgon Lemonade "Rhuby Berry", finns ett recept på baksidan där du blandar josen med Ingefära och Kardemumma, toppa med nåt med kolsyra. Blir kalasgott och snyggt.
Förlåt, men läste precis din andra tråd om den gravida klänningen och då blev det här väldigt komiskt. Jag har aldrig någonsin sett ngn stava juice som jos. :D Lite googling visade dock att det tydligen är ganska vanligt.

Jag dricker ingen alkohol, har aldrig gjort och tänker aldrig göra. Men jag vill ändå ibland "festa till det" med något annat än mjölk (min annars standarddryck 1:A) till en finare middag ibland. Hittills har jag druckit Briskas (alkoholfria) svartvinbärscider, som jag tycker är väldigt god. Efter att ha druckit den regelbundet i typ 2 år har jag dock börjat tröttna lite... Provade Briskas (alkoholfria) päroncider idag, men den smakar skurmedel. :yuck:
Är det någon här på allvetande Buke, som kan rekommendera något gott och alkoholfritt? Behöver inte vara just cider utan "vad som helst med > 1% alkohol som inte smakar skurmedel". :up:

In på Systembolaget!!!
Där har de all god dricka som inte är för barn, oavsett procenthalt. Enligt hemsidan har de just nu 99 alkoholfria alternativ: https://www.systembolaget.se/sok-dryck/?subcategory=Alkoholfritt&fullassortment=0

Gillar du cider hade jag satsat på vitt vin.

Jag dricker ingen alkohol, har aldrig gjort och tänker aldrig göra. Men jag vill ändå ibland "festa till det" med något annat än mjölk (min annars standarddryck 1:A) till en finare middag ibland. Hittills har jag druckit Briskas (alkoholfria) svartvinbärscider, som jag tycker är väldigt god. Efter att ha druckit den regelbundet i typ 2 år har jag dock börjat tröttna lite... Provade Briskas (alkoholfria) päroncider idag, men den smakar skurmedel. :yuck:
Är det någon här på allvetande Buke, som kan rekommendera något gott och alkoholfritt? Behöver inte vara just cider utan "vad som helst med > 1% alkohol som inte smakar skurmedel". :up:
Jag tycker Briskas alkoholfria cidrar är väldigt goda, har själv inte upplevt att päroncider smakar "skurmedel". Kanske har vi olika smaklökar.

Som någon annan skrev tidigare kan bolaget ge bra tips också, finns en hel del alkoholfritt där med. :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker vin är jättegott till maten, men det är ju inte det allra billigaste och funkar inte att bjuda kompisar som kommer med bil...
2
Svar
21
· Visningar
3 839
Senast: avslutat medlemskap
·
Kropp & Själ Jag har senaste året börjat reagera annorlunda på alkohol O_o Jag vet inte om det är åldern som påverkat eller om jag har andra...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 481
Senast: Vallmo
·
Kropp & Själ Nu har jag ätit vegansk mat i drygt 2 veckor. Vegan kommer jag aldrig bli, mg jag har varit lakto - vegetarian (dvs vegetarian som...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 214
Senast: Andromedae
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 970
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama