Gott alkoholfritt?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Jag dricker ingen alkohol, har aldrig gjort och tänker aldrig göra. Men jag vill ändå ibland "festa till det" med något annat än mjölk (min annars standarddryck 1:A) till en finare middag ibland. Hittills har jag druckit Briskas (alkoholfria) svartvinbärscider, som jag tycker är väldigt god. Efter att ha druckit den regelbundet i typ 2 år har jag dock börjat tröttna lite... Provade Briskas (alkoholfria) päroncider idag, men den smakar skurmedel. :yuck:
Är det någon här på allvetande Buke, som kan rekommendera något gott och alkoholfritt? Behöver inte vara just cider utan "vad som helst med > 1% alkohol som inte smakar skurmedel". :up:

Jag dricker ingen alkohol, har aldrig gjort och tänker aldrig göra. Men jag vill ändå ibland "festa till det" med något annat än mjölk (min annars standarddryck 1:A) till en finare middag ibland. Hittills har jag druckit Briskas (alkoholfria) svartvinbärscider, som jag tycker är väldigt god. Efter att ha druckit den regelbundet i typ 2 år har jag dock börjat tröttna lite... Provade Briskas (alkoholfria) päroncider idag, men den smakar skurmedel. :yuck:
Är det någon här på allvetande Buke, som kan rekommendera något gott och alkoholfritt? Behöver inte vara just cider utan "vad som helst med > 1% alkohol som inte smakar skurmedel". :up:
Tänkte föreslå just Briskas Päron...
Men riktigt iskall...

Vad är det du vill ha? Vin, öl, bubbel... :) Det finns massor av gott att köpa på exempelvis Systembolaget eller matvarubutiker. Mina favoriter är:
Chapel Hill Sparkling White
Kiviks musteri's Mousserande fläderblomsvin
Mariestads alkoholfria öl
Stowford Press alkoholfir cider

En del grapefruktjuice och två delar tranbärsjuice blir en god alkoholfri cocktail

Alkoholfri Mojito är gott! Om man inte orkar blanda en mojito är Schweppes Mojito riktigt god!

In på bolaget, säg vad du ska äta, be dem föreslå :)

Min senaste "wow"-dryck är en som heter blåbär. 100% blåbär. Finns på bolaget. För ett par år sedan köpte jag mycket grejer att blanda alkoholfria drinkar på. Jag och dottern, 2 år, experimenterade lite. Hon blev frälst och beställer ofta drinkar i baren när vi festar till det ute. Värt att prova!

In på bolaget, säg vad du ska äta, be dem föreslå :)

Min senaste "wow"-dryck är en som heter blåbär. 100% blåbär. Finns på bolaget. För ett par år sedan köpte jag mycket grejer att blanda alkoholfria drinkar på. Jag och dottern, 2 år, experimenterade lite. Hon blev frälst och beställer ofta drinkar i baren när vi festar till det ute. Värt att prova!
Denna tänkte jag också tipsa om, är jättegod!
Jag gillar även ICA selection torra äppelmust.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker vin är jättegott till maten, men det är ju inte det allra billigaste och funkar inte att bjuda kompisar som kommer med bil...
2
Svar
21
· Visningar
3 839
Senast: avslutat medlemskap
·
Kropp & Själ Jag har senaste året börjat reagera annorlunda på alkohol O_o Jag vet inte om det är åldern som påverkat eller om jag har andra...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 481
Senast: Vallmo
·
Kropp & Själ Nu har jag ätit vegansk mat i drygt 2 veckor. Vegan kommer jag aldrig bli, mg jag har varit lakto - vegetarian (dvs vegetarian som...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 214
Senast: Andromedae
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 970
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama