Gotlandsruss

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare **BORTTAGEN**
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 821
B

**BORTTAGEN**

Jag ska kanske ha ett russ på foder över nästa sommar. Jag undrar om russ är trevliga och inte ställer till med så mycket tok? :smirk: :p jag är delägare med min syster till en nordsvensk. han är ca 147 i mkh och han är väldigt stark. jag har insett att jag inte klarar av en stor kraftig häst. :( hoppas nån kan berätta mer om rasen gotlandsruss!
kram / gotlandsrusset

Jag lärde mig rida på Gotlandsruss och jag älskar dem! Självklart finns det sämre individer, men som regel är de godmodiga, pålitliga och sunda. De kan förstås - som alla ponnyer - vara rätt envisa, men jag har aldrig träffat på ett otrevligt russ. Dessutom är de ofta rätt duktiga hoppare. Om det är ett trevligt russ skulle jag helt klart ta den.

okej.!!jag har ridit ett russ i mitt liv..120 i mkh..är för stor för dn nu..den var jätte mysig och hoppade som en ängel :angel: Hur fastnade du för just rasen russ då? kram

Vi har tre russ på gården, kanontrevliga ponnisar! En är drygt 130 cm och jättesnäll men lite harig, jättebra hopp och dressyrhäst. En är drygt 120 cm och världens coolaste. Han är inte rädd för nåt, ur-bra körhäst, stark som en oxe! Sen har vi en russkille som varit ponnytravare, bra både som rid och körhäst! Jättebra barnhästar om de blivit ordentligt uppfostrade från början. Lite envisa kanske men väldigt bra!

Vi har 11 st russ. De är alla underbara och riktiga personligheter.

Det är jättesvårt att "lova" att de inte ska hitta på så mycket "tok"... :)
En av hingstarna rymmer garanterat om hagen är strömlös...
Ett av stona tycker inte om dressyr.. Då leker hon att allt möjligt är farligt och busar och brallar... :smirk:

De flesta russ är mycket trevliga individer men som sagt, de kan också hitta på bus... :)

Sv: Gotlandsruss

Hej! Jag har själv ett gotlandsruss, och jag tycker dom är underbara! Både att rida och pyssla med. Min häst är dock ganska pigg men det är bara roligt. Min häst ställer nästan aldrig till med något, och dom är väldigt roliga att rida.
Jag tycker absolut att du ska ha ett gotlandsruss!:D
Dom är otroligt fina och otroligt mysiga

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Varning för långt inlägg, jag är så himla yr på det här. Jag går i tankarna att eventuellt skaffa en till hund under nästa år...
2
Svar
33
· Visningar
4 422
Senast: nilie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 439
Senast: alazzi
·
Hundhälsa Hejsan! Jag har följt forumet länge men det här är första gången jag skriver något. Lite bakgrund om mig och min hund. Jag är en...
Svar
14
· Visningar
2 134
Senast: AraSlei
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 905
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka