Gordon setter

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Jessie14
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 45
  • Visningar Visningar 5 355
J

Jessie14

jag har 2 gordonsettrar, och det är den underbaraste rasen som finns!!! :D Finns det några bukare som också har denna ras? eller bara tkr den är otroligt härlig? :rofl: Svara gärna och vad du använder din/dina settrar till?! Älskar förutom gordon settern, engelsk springer spaniel, irlänsk setter och engel setter. Lägg gärna in bilder på era vovar :D <3

Sv: Gordon setter

Jag är uppvuxen med Gordon! När jag föddes fanns en Gordontik i familjen som mamma tränat och använt i fågeljakt (hon är själv inte jägare) och som pappa använde i jakt på småvilt och tjäder. Sen skaffade vi en till som var pappas hund, hon utbildades i eftersök och följde med på jakt på både fågel, rådjur och älg den tiken tränade jag också i agility men hon var lite för snabb för mig så jag blev tvungen att fjärrdirigera henne:D
Jag älskar gordon och om jag någon gång i framtiden har möjlighet att ha rasen igen som kommer jag garanterat skaffa en liten tik -av jaktlinjer, utställningsvarianten gillar jag inte alls..

Gordon setter är jättefina men irländaren är ännu finare...:p vi har tre stycken.
En av dem..:)
eros_080720.JPG

Haha, oj känner igen mig ski mkt! Mina päron har haft totalt 5 gordonsettrar och just nu har vi 3 st :) Älskar denna ras otroligt mkt dem är såna goa och glada hundar med så mkt energi. Vi har jaktmodeller. Och jag gillar inte helt utsällnings modellen på gordon, eftersom dem är lite skarpare i psyket och är inte alls lika sööta :D <3 Fast dem gordorna vi har nu ställer jag ut samtidigt som de är jaktprov och liknade, så jag tävlar endast mot jakthundar :D :rofl:

Oj, glömde :P

Jag tränade också agillity med en av gordon settrarna innan, men han var helt enkelt för snabb för mig ^^ :)

Hur lägger man in bilder från datorn här? xD så kan jag vissa mina gordons :) ;)

Vi har fyra gordon i familjen. Och det finns bara en sorts gs, att sedan människor försöker göra gs till något annat än jakthund är tragiskt. Se vad som hänt med irländarna. nervösa stirriga showdogs. Bara en liten procent av kennlarna föder upp irlänsk stående fågelhund, medans det finns hur många som helst som föder upp showdogs.

Några fler bilder på våra snyggisar.
Storma
storma2_080510.jpg

storma_080525.JPG

Viva
viva1_080722.JPG

Eros
eros080601.JPG

Våra används till fågeljakt och kelgrodor.:D

Vackra hundar:d -så ska irländare se ut:bow:

Bilder på våra hundar

Max 3 år
maxlj-1.jpg

Eya 2 år
eya0801.jpg

Akira snart 5 mån
Akirafin.jpg

Svea snart 4 mån
sveafin.jpg

Jag hon är söt tyvärr kommer hon bli lite snipig över nosen, henne har vi hämtat i Norge. Och ja hon har mycket bra hundar och är en otrolig hundmänniska.

vill helst inte namnge med det börjar på Z

Jaha, tror jag vet vilket det är men förstår om du inte vill namnge här på buke, Men om jag säger såhär. börjar på Z och sen samma som andra ordet i rasen? ;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt... 2 3
Svar
55
· Visningar
4 700
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 608
Hundavel & Ras Hur många rastrådar klara Buke av? 🙄 Vi är en familj på snart fem personer som börjar bli lite sugna på hund, eller i alla fall jag och... 6 7 8
Svar
144
· Visningar
11 720
Senast: Guldaskig
·
Övr. Hund Tänkte att det kunde vara intressant att se hur stor variansen i raser är här inne på Buke genom att varje medlem får lista 1) vilken... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 044
Senast: Sebastian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mellanpudel
  • Valp 2025