Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Men hur?
Tänkte göra något av texten till Sonja Aldéns "Vila tryggt"
Den är ju så fin! Tanken är att den ska sitta i barnrummet.
Men att bara sätta upp ett papper med text på känns ju tråkigt.
Tips hur jag ska göra?
Har ni gjort nåt sånt får ni gärna lägga in bilder
Skriva direkt på väggen hade nog jag gjort! Men gav en inramad låttext till en kompis en gång och då hade jag köpt fint handpressat papper och skrivit med kalligrafipenna, blev jättefint!
Jo skriva direkt på väggen blir oftast väldigt bra men vet inte
om vi kommer bo kvar där i all evighet sas och vill gärna kunna flytta med tavlan om vi flyttar
Var får man tag på handpressat papper?
Kalligrafipenna? Vad är det?
Ta ett fint kort, och lägg "dim-lager" (heter säkert något fint) över bilden i photoshop, så att det blir nästan genomskinligt. Lägg sedan texten ovanpå bilden.
Ungefär som med den här bilden menar jag.
Sedan behöver man ju inte göra den fullt så genomskinlig som den här. Denna har jag använt som bakgrund på brevpapper på datorn.
Men då ska jag ta ett bild jag fotat på hennes barn, sedan göra den genomskinlig, och så en fin dikt. Och så framkalla det som ett vanligt fotografi som jag ramar in.
Skola & Jobb
Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden.
Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Hästmänniskan "Förr" (sist jag hade häst) blev jag också lätt kär. Men jag tror att förlusten av min gammelhäst, och detta var 10(!) år sedan, satte...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.