Göra /Se i Göteborg i sommar för 6-7 åringar?

Det är fortfarande helt ok, men flera fartyg stängda förra sommaren, och ät absolut inte lunch där är mitt tips. I övrigt tycker jag allt i tråden fyllt mina tips :) slottskogens zoo är mysigt om det inte kommit upp, men lite bökigt att ta sig dit.
Sen finns det mycket restauranger kring Slottskogen som har god både vuxen och barnmat och underhållande saker för små. Gyllene Prag är mitt to go to tips även om maten är tjeckisk och tung :)
 
Hade för mig att det gick buss dit men det kanske det inte gör längre.
Jodå, det går fortfarande buss till Aeroseum. Har åkt kollektivt dit flera gånger, och det är lite bökigare än att ta sig till ställen i centrala stan förstås, men de ungar jag varit där med har verkligen uppskattat de häftiga stora lokalerna under jord och flygsimulatorerna som är i riktiga gamla flygplan.
 
Jodå, det går fortfarande buss till Aeroseum. Har åkt kollektivt dit flera gånger, och det är lite bökigare än att ta sig till ställen i centrala stan förstås, men de ungar jag varit där med har verkligen uppskattat de häftiga stora lokalerna under jord och flygsimulatorerna som är i riktiga gamla flygplan.
Ja det är häftigt, visste inte ens att det fick bussar (ända fram?)Alltid tagit bilen,känns dock för bökigt att ta sig dit helt enkelt :) Men tack för tips!
 

Liknande trådar

Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 737
Senast: sjoberga
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 541
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
2 981
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 944
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp