Göra /Se i Göteborg i sommar för 6-7 åringar?

Johanna1988

Trådstartare
..bortsett från Liseberg och universeum? Det behöver vara i centrala delarna (eller lätt ta sig med spårvagn).
 
Världskulturmuseet brukar ha barnvänliga utställningar. 😊
Tänkte precis tipsa om denna om ni ändå är i närheten. Sen vet jag inte om det är okej att göra så, men... Jag och pojkvännen gick in på Gothia towers och tog hissen så högt upp det gick i ett av tornen. Höll på att kräkas pga höjdrädd, men tänker att det är en ganska häftig upplevelse att ta hissen som går liksom på utsidan av huset.
 
Naturhistoriska om barnen gillar sånt.

Jubileumsparken har lekplatser och brukar ha prova på med lite olika aktiviteter. Finns också en minigolf.
 
Jag tänkte just tipsa om sjöfartsmuseet, det är trevligt!
Paddan tyckte mina var spännande att åka och man får se Göteborg från ett annat perspektiv. :)
 
I närheten av operan finns maritiman där fick man gå runt på gamla fartyg.
Det är fortfarande helt ok, men flera fartyg stängda förra sommaren, och ät absolut inte lunch där är mitt tips. I övrigt tycker jag allt i tråden fyllt mina tips :) slottskogens zoo är mysigt om det inte kommit upp, men lite bökigt att ta sig dit.
 

Liknande trådar

Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 737
Senast: sjoberga
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 541
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
2 981
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 944
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp