Göra /Se i Göteborg i sommar för 6-7 åringar?

Johanna1988

Trådstartare
..bortsett från Liseberg och universeum? Det behöver vara i centrala delarna (eller lätt ta sig med spårvagn).

Världskulturmuseet brukar ha barnvänliga utställningar. 😊
Tänkte precis tipsa om denna om ni ändå är i närheten. Sen vet jag inte om det är okej att göra så, men... Jag och pojkvännen gick in på Gothia towers och tog hissen så högt upp det gick i ett av tornen. Höll på att kräkas pga höjdrädd, men tänker att det är en ganska häftig upplevelse att ta hissen som går liksom på utsidan av huset.

Naturhistoriska om barnen gillar sånt.

Jubileumsparken har lekplatser och brukar ha prova på med lite olika aktiviteter. Finns också en minigolf.

Jag tänkte just tipsa om sjöfartsmuseet, det är trevligt!
Paddan tyckte mina var spännande att åka och man får se Göteborg från ett annat perspektiv. :)

I närheten av operan finns maritiman där fick man gå runt på gamla fartyg.
Det är fortfarande helt ok, men flera fartyg stängda förra sommaren, och ät absolut inte lunch där är mitt tips. I övrigt tycker jag allt i tråden fyllt mina tips :) slottskogens zoo är mysigt om det inte kommit upp, men lite bökigt att ta sig dit.

Liknande trådar

Kropp & Själ Både jag och sambon behöver gå ner i vikt för hälsans skull, men barnen behöver absolut inte det. Smidigast för oss vore ju att räkna...
Svar
12
· Visningar
883
Senast: MML
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 224
Senast: malumbub
·
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 762
Senast: sjoberga
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar