göra rent snoppen?

Nosgrimma

Trådstartare
Jag brukar försöka göra rent snoppen från alla lagringar som blir på. Men min vallack vill INTE att jag ska pilla öht, så fort jag ens närmar mig med handen så *tjoff* åker den in..

Så, hur viktigt är det egentligen, gör ni rent och isf. hur gör ni?

jag brukar spruta ljummet vatten "upp" i skapet när den är inne men det hjälper väll inte så dör jätte mkt, eller?

Sv: göra rent snoppen?

Jag gjorde aldrig rent snoppen på min valack och jag har inte hört någon som gjort det heller.

Däremed inte sagt att man kanske ska göra det, jag vet inte. Men min pålle verkade inte besvärad av lagringarna.

Varje höst kommer tandis till våra hästar och när han sederar dem inför undersökningen fäller vallackarna ut snorren och då gör han ren skapet och det behövs vill jag lova. dessutom kan vallacker få något som kallad penissten den måste man plocka bort. En av hästarna hade en stor sten och hade ont av den. Fast han var sederad sparkade han när vet. klämde på snorren. Min häst hade också en sten stor som en brunböna. Den hade bildats på ett år.

Jag brukade blöta en såndär stor gul svamp och liksom köra in i hålet och vrida runt rätt mycket :o Då blev det faktiskt rent om man gjorde det regelbundet. Kan inte alls vara bekvämt eller bra att ha det där joxet på snorren.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 136
F
Hästvård ...på sin häst? Jag har för första gången blivit tvungen att rota runt i skapet på min valack. När jag kom till stallet idag hade det...
Svar
11
· Visningar
17 281
Senast: supersara
·
Hästvård Såg att det fanns någon tråd med liknande ämne men jag vill inte sno någons tråd så... Jag är extremt nojig över kolik nu. Det är 20...
Svar
17
· Visningar
1 673
Senast: nyponros
·
H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 249
Senast: anyberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer
  • Uppdateringstråd 31