Göra något extra för småfåglarna?

millan10

Trådstartare
I år har vi sjukt mycket småfåglar i trädgården. Tycker det är så mysigt att ha de i trädgården och skulle tycka att det vore kul att göra något litet extra för dem. Lite lyx helt enkelt. Vi har en häggmispelhäck och träd som de för det mesta brukar vara i, eller så hoppar de runt på gräsmattan. Vi har nu i vinter haft mat ute till dem. Finns det något speciellt som småfåglar tycker om? Fågelbad? Isf vad för sort? Ge gärna förslag! :)

Sv: Göra något extra för småfåglarna?

Nu till våren är bomaterial uppskattat. Har du pälsdjur som fäller så släng ut pälsen :)

Sv: Göra något extra för småfåglarna?

Beroende på vad det är för fåglar (kolla upp vad de äter i en fågelbok) så kan man gott och väl utfodra småfåglarna året om, speciellt under häckningstiden är det ju bra om de inte behöver tänka på att samla mat i ett. Se till att ha färskt vatten i en skål, så slipper de flyga långa sträckor för att få tag på vatten. Och så det med päls till fågelbon.

Själv har jag då och då tänkt tanken på att köpa en påse gräsfrön på granngården för att utfodra fåglar med, jag vet inte om det skulle gå i paktiken men i teorin så borde det funka x)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 177
Senast: Ridinglady
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 751
Senast: Gunnar
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 504
Senast: Acto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 063
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama