Göra i Alicante?

6.30 låter som en rätt tidig avgångstid. Med bara handbagage så måste man vara på plats ändå dryga timman innan. Fast helst två, om man inte kan flygplatsen utan och innan och vet att de har väldigt smidiga säkerhetsrutiner.
Åker du bil till flygplatsen eller med lokaltrafik? På en söndag kan det vara stört omöjligt att åka så tidigt från de flesta ställen, annat än med taxi.
15.30 låter inte heller som det är en massa tid till godo för några utflykter, men det verkar i alla fall nära till flygplatsen, och hyggligt bra förbindelser iaf senare på dagen.
Skåp kan vara lätt... eller urbota svårt att hitta. Väldigt varierande priser också.

Jag får skjuts till flyget om jag åker tidigt. Om jag åker senare får jag skjuts till centralstationen. Där finns det tydligen förvaringsboxar för bagage och någon slags trafik till flygplatsen.

Jag får skjuts till flyget om jag åker tidigt. Om jag åker senare får jag skjuts till centralstationen. Där finns det tydligen förvaringsboxar för bagage och någon slags trafik till flygplatsen.
Ta det sena flyget. Ät en lång frukost.Doppa tårna i havet innan flyget hem går. Annars är jag inne på mandalakis spår
Boka in en extra natt och passa på att prova en minisemster.

Det låter på dig som att platsen ni ska besöka är ett industriområde - men det är kanske en trevlig by där du kan strosa runt och äta lunch innan du måste till flyget? Ifall du,absolut inte vill in till Alicante stad?

När det gäller ekonomin så tänk på att du har rätt till traktamente eller skatteavdrag. Bjuds man på mat och övernattning blir det visserligen inte mycket kvar, men ändå ett bidrag till pass etc.

Så jag tycker att du ska njuta av att du får din första utlandsresa betald, och - om du har möjlighet - gärna lägga några hundralappar på att stanna en natt extra.

Det låter på dig som att platsen ni ska besöka är ett industriområde - men det är kanske en trevlig by där du kan strosa runt och äta lunch innan du måste till flyget? Ifall du,absolut inte vill in till Alicante stad?

När det gäller ekonomin så tänk på att du har rätt till traktamente eller skatteavdrag. Bjuds man på mat och övernattning blir det visserligen inte mycket kvar, men ändå ett bidrag till pass etc.

Så jag tycker att du ska njuta av att du får din första utlandsresa betald, och - om du har möjlighet - gärna lägga några hundralappar på att stanna en natt extra.
Nej, det är inget industriområde. Tvärtom :D

Kanske. Den som lever får se. Jag har i alla fall kommit fram till att pass kan ordnas på poliskontoret här på orten så jag slipper åka till Örebro för att fixa det, vilket jag trodde var nödvändigt.

Jag vet ju inte riktigt vad jag behöver med mig. Någon liten väska har jag där jag får plats med ett ombyte, tandborste, badkläder och handduk. Kameran vet jag inte om jag får plats med. Sen vet jag inte om det räcker med t-shirt och shorts eller om det finns risk för regn någon dag så regnkläder behövs. Eller det kanske är sol jämt där?

Om du bara ska vara borta tre nätter klarar du dig med en mindre ryggsäck, typ 15 - 35 l. Den kan du ta som handbagage och om den är på den mindre sidan bära runt sista dagen.

De tyngsta och/eller mest skrymmande kläderna har du på dig. Så behövs ombyte och underkläder. Alla har ju olika klädstil, men skulle jag åka till Spanien tre dagar skulle jag nog ha ett par jeans, någon topp och kofta + de kraftigaste skorna på mig. Sen en klänning, två extra toppar, en kjol, ett par lättare skor i handbagaget tillsammans med underkläder och eventuellt badkläder.

Som necessär räcker det med den enliters plastpåse som används för vätskor i handbagaget. På Apoteket finns set med småflaskor för ändamålet att köpa (billigt).

Många flygbolag har regeln att du får ha ett personligt föremål utöver handbagage. Om inte kameran är gigantisk så kan du ta den som sådant om du vill. Men det beror också på hur stor väska du har. I mina större handbagageväskor får jag plats med min systemkamera + allt annat.

Det finns många filmer med packtips på Youtube.

Hm. Jag känner att jag nog egentligen inte vill åka. Det går ju en hel helg mitt i odlingssäsongen för detta. Dessutom måste jag bekosta både pass och inköp av resväskan, vilket jag helst vill slippa eftersom det blev lite ansträngt med ekonomin när bilen gick sönder (och jag ska sitta och avbetala flera tusen i månaden i fyra månader.). Jag behöver prata med chefen om vad det är jag förväntas göra för jobbets skull, och om jag verkligen behöver göra de där utläggen och om jag kan vara ledig några andra dagar eftersom helgen försvinner för sådant jag inte har valt själv.
Kolla lokala köp- och säljgrupper på fb. I mina grupper har jag de senaste dagarna sett flera resväskor till salu - billigt. Bland annat en idag, som såg riktigt fin ut, för en hundralapp.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 701
Senast: Lhas
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 695
Kropp & Själ Visste inte om jag skulle lägga denna som kropp och själ eller skola och jobba, men det gör väl detsamma. Om någon listar ut vem jag är...
2
Svar
33
· Visningar
4 216
Senast: AchyBreaky
·
Äldre De 2 tjejer som jag räknar som bästa vänner är tvillingar och vi kan kalla dem A + B. A har sedan december bott på annan ort en bra...
Svar
6
· Visningar
1 866
Senast: Pancakes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama