Göra i Alicante?

Hm. Jag känner att jag nog egentligen inte vill åka. Det går ju en hel helg mitt i odlingssäsongen för detta. Dessutom måste jag bekosta både pass och inköp av resväskan, vilket jag helst vill slippa eftersom det blev lite ansträngt med ekonomin när bilen gick sönder (och jag ska sitta och avbetala flera tusen i månaden i fyra månader.). Jag behöver prata med chefen om vad det är jag förväntas göra för jobbets skull, och om jag verkligen behöver göra de där utläggen och om jag kan vara ledig några andra dagar eftersom helgen försvinner för sådant jag inte har valt själv.

Pass är alltid bra att ha och en ytterst personlig grej, det kan du nog inte begära att jobbet ska betala. Väska kanske du kan låna av någon?
Jo, jag vet att ett pass är personligt och min första tanke var ju inte heller att jobbet skulle betala. Det är bara att det kom så olämpligt ekonomiskt. Jag får ju avstå från att ta ridlektioner i några månader framåt (som hade varit roligare än en resa) och att då lägga pengar på ett pass svider lite, ffa. som jag inte förväntar mig att använda det vid andra tillfällen.

Jo, en väska kan man säkert låna men jag kan inte komma på någon att fråga om det. Kanske hon som har hästen jag rider. Jag känner väl knappt någon annan här.

Jo, jag vet att ett pass är personligt och min första tanke var ju inte heller att jobbet skulle betala. Det är bara att det kom så olämpligt ekonomiskt. Jag får ju avstå från att ta ridlektioner i några månader framåt (som hade varit roligare än en resa) och att då lägga pengar på ett pass svider lite, ffa. som jag inte förväntar mig att använda det vid andra tillfällen.

Jo, en väska kan man säkert låna men jag kan inte komma på någon att fråga om det. Kanske hon som har hästen jag rider. Jag känner väl knappt någon annan här.
Finns det några lokala facebookgrupper där du kan fråga om att få låna? En kabinväska på hjul låter lagom. Hade jag bott i dina krokar kunde du fått låna min.

Men pass kostar väl max fyrahundra eller har de gått upp?

Det tidiga planet går 6.30 och det sena går 15.40 (om jag minns rätt). Så något hinner man väl om man åker senare? Annars kan jag lika gärna ta det tidiga planet hem.
Kan vara långa köer med. Jag brukar vilja vara där två timmar innan för att checka in i lugn och ro.
Jag har varit så sen så jag sprungit till planet och alla redan gått in.
Är man ovan att resa rekommenderar jag verkligen att vara i god tid.
Är ofta trafikstockningar i spanien också. Så god tid för resan till flygplatsen är också bra :)

Du kommer SÄKERT att njuta mer av din lilla semester än vad du tror nu :) ! Vem vet, du kanske rent utav får blodad tand och får mer nytta av både väska och pass än vad du tror... I alla fall. Fixa passet så fort som möjligt, så du slipper stressa med det. På vissa ställen i landet är det lång väntetid. Och väska. Har du inte någon lite större ryggsäck, "bag", eller vad som helst? Torsdag-söndag är ju så få dagar att du omöjligt kan behöva många ombyten? En "riktig" resväska kanske inte alls är nödvändigt?

Du kommer SÄKERT att njuta mer av din lilla semester än vad du tror nu :) ! Vem vet, du kanske rent utav får blodad tand och får mer nytta av både väska och pass än vad du tror... I alla fall. Fixa passet så fort som möjligt, så du slipper stressa med det. På vissa ställen i landet är det lång väntetid. Och väska. Har du inte någon lite större ryggsäck, "bag", eller vad som helst? Torsdag-söndag är ju så få dagar att du omöjligt kan behöva många ombyten? En "riktig" resväska kanske inte alls är nödvändigt?

Kanske. Den som lever får se. Jag har i alla fall kommit fram till att pass kan ordnas på poliskontoret här på orten så jag slipper åka till Örebro för att fixa det, vilket jag trodde var nödvändigt.

Jag vet ju inte riktigt vad jag behöver med mig. Någon liten väska har jag där jag får plats med ett ombyte, tandborste, badkläder och handduk. Kameran vet jag inte om jag får plats med. Sen vet jag inte om det räcker med t-shirt och shorts eller om det finns risk för regn någon dag så regnkläder behövs. Eller det kanske är sol jämt där?

Kanske. Den som lever får se. Jag har i alla fall kommit fram till att pass kan ordnas på poliskontoret här på orten så jag slipper åka till Örebro för att fixa det, vilket jag trodde var nödvändigt.

Jag vet ju inte riktigt vad jag behöver med mig. Någon liten väska har jag där jag får plats med ett ombyte, tandborste, badkläder och handduk. Kameran vet jag inte om jag får plats med. Sen vet jag inte om det räcker med t-shirt och shorts eller om det finns risk för regn någon dag så regnkläder behövs. Eller det kanske är sol jämt där?

Ska ni vara mycket ute? Behövs regnkläder även om det regnar någon skur funderar jag?

Hoppas du får en riktigt riktigt trevlig resa och avkopplande sköna dagar :)

Hm. Jag känner att jag nog egentligen inte vill åka. Det går ju en hel helg mitt i odlingssäsongen för detta. Dessutom måste jag bekosta både pass och inköp av resväskan, vilket jag helst vill slippa eftersom det blev lite ansträngt med ekonomin när bilen gick sönder (och jag ska sitta och avbetala flera tusen i månaden i fyra månader.). Jag behöver prata med chefen om vad det är jag förväntas göra för jobbets skull, och om jag verkligen behöver göra de där utläggen och om jag kan vara ledig några andra dagar eftersom helgen försvinner för sådant jag inte har valt själv.

Klart du ska åka, det är ju en chans till en första utlandsvistelse! Hör om du kan få ta igen lite ledighet så behöver du inte känna dig jäktad angående odlingen (hela odlingssäsongen lär ju inte hänga på just en helg, du hade ju kunnat missa den ändå pga magsjuka etc.). Kabinväska kan finnas på återbruksaffärer, bortskänkessidor på fejjan, bytessidor- du kanske kan byta mot något du odlar/skott/att den får plocka vissa bär etc.-eller Blocket. Jag tror du skulle kunna klara dig med en ryggsäck och slippa köpa någon väska för bara en helg. Regnkläder hade jag inte tagit med, finns säkert superbillig plastponcho att köpa om det nu skulle behövas.

Ska ni vara mycket ute? Behövs regnkläder även om det regnar någon skur funderar jag?

Hoppas du får en riktigt riktigt trevlig resa och avkopplande sköna dagar :)

Jag vet inte riktigt hur det kommer att se ut. Det finns väl inget schema över vad vi ska göra. Regnar det så går vi väl in antar jag.

• Gilla
Reactions: Sar
Klart du ska åka, det är ju en chans till en första utlandsvistelse! Hör om du kan få ta igen lite ledighet så behöver du inte känna dig jäktad angående odlingen (hela odlingssäsongen lär ju inte hänga på just en helg, du hade ju kunnat missa den ändå pga magsjuka etc.). Kabinväska kan finnas på återbruksaffärer, bortskänkessidor på fejjan, bytessidor- du kanske kan byta mot något du odlar/skott/att den får plocka vissa bär etc.-eller Blocket. Jag tror du skulle kunna klara dig med en ryggsäck och slippa köpa någon väska för bara en helg. Regnkläder hade jag inte tagit med, finns säkert superbillig plastponcho att köpa om det nu skulle behövas.

Jag får kolla om antingen någon av mina befintliga (små) väskor kan duga eller om det finns någon på Erikshjälpen. Syrran hade ju två stora ryggsäckar (plus katt) när hon kom hit för bara några dagar så jag har lite svårt att uppskatta vad det är som faktiskt behövs i packningen.

• Gilla
Reactions: Sar
Fast det kan regna rejält emellanåt. Dock väldigt sällan.
Men vissa dagar vräker det ner och det är som en dush då :)
Du blir blöt oavsett regnkläder.
Men väldigt få regndagar den årstiden du åker så jag hade inte packst ner kläder mot regn :D

Ha det så kul där nere och njut :)
Jag är som dig och trivs så bra hemma och vill inte lämna vardagen.
Min man får tvinga med mig på resor i princip numera.
Men när jag väl är på plats på resmålet då inser jag som först hur skönt det är att komma iväg lite :)
Har rest och bott mycket utomlands som ung och är totalt hemmakär numera.
Hatar att resa tills jag väl är framme på resmålet

Jag vet ju inte riktigt vad jag behöver med mig. Någon liten väska har jag där jag får plats med ett ombyte, tandborste, badkläder och handduk. Kameran vet jag inte om jag får plats med. Sen vet jag inte om det räcker med t-shirt och shorts eller om det finns risk för regn någon dag så regnkläder behövs. Eller det kanske är sol jämt där?[/QUOT

Syrran hade ju två stora ryggsäckar (plus katt) när hon kom hit för bara några dagar så jag har lite svårt att uppskatta vad det är som faktiskt behövs i packningen.
Vanligen packar man för mycket. Jag åkte 2 veckor till Iran och hade en mindre sportbag med mig+ liten ryggsäck. I bagen hade jag 7 kg inkl. huvudkudde, 7 hg knäckebröd, extra skor och lite annat krimskrams.
Se till att få med kameran

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 701
Senast: Lhas
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 695
Kropp & Själ Visste inte om jag skulle lägga denna som kropp och själ eller skola och jobba, men det gör väl detsamma. Om någon listar ut vem jag är...
2
Svar
33
· Visningar
4 216
Senast: AchyBreaky
·
Äldre De 2 tjejer som jag räknar som bästa vänner är tvillingar och vi kan kalla dem A + B. A har sedan december bott på annan ort en bra...
Svar
6
· Visningar
1 866
Senast: Pancakes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama