Göra egna textiltryck?

Corax

Trådstartare
Jag har tittat lite på att trycka upp t-shirts och byxor inför uppstarten av företaget men i de flesta fall behöver man trycka upp hutlöst många tröjor/byxor. Det blir både dyrt och onödigt i mitt fall.
Klurade då lite på om man kan göra egna hållbara tryck hemma och hur man går tillväga.
Någon som har gjort det och vill dela med sig av tips och trix?
 
Jag har inte en susning om det är aktuellt längre.... men
Förut kunde man skriva ut saker på en laserskrivare på speciellt "papper" och sedan stryka fast det på textil.

Finns sånt längre?
 
Jag har du googlat ordentligt? Det finns ju en del sidor där man kan trycka upp precis så många tröjor/ byxor man till. Tänker att det kanske blir snyggast så?
 
Jag har du googlat ordentligt? Det finns ju en del sidor där man kan trycka upp precis så många tröjor/ byxor man till. Tänker att det kanske blir snyggast så?
Ja fast hur gör man då då? Skickar kläderna dit?
Jag har inte hittat någon sida med valfritt antal där byxor eller pikéer som jag önskar finns men jag får väl kolla vidare.
 
Jag vet att jag gick en kurs på gymnasiet där vi gjorde screentryck på kläder. Det borde man även kunna göra hemma. Kanske kostar en liten slant att skaffa ramar och färg m.m.
Men säkert värt att kolla upp? :)
 
Jag har gjort det enkelt på de små partierna. Blockbokstäver, hemsideadress och sedan namn under.

Detta kan jag få printat och gjort i enstaka exemplar (ja, upp till hur många jag vill) på vår butik för yrkeskläder. Nu använder jag svart och har valt hemsida.se och under det mitt förnamn i skrivstil, vit text. Kostar inte många kronor.

Sedan kunde jag inte låta bli att specialgöra företagsnamnet i båge och trycka på rumpan på lite privata löpartights. Just for fun.
 
Ja fast hur gör man då då? Skickar kläderna dit?
Jag har inte hittat någon sida med valfritt antal där byxor eller pikéer som jag önskar finns men jag får väl kolla vidare.
Det funkar nog åt båda hållen, i förra företaget jag jobbade hos skickade vi oftast tröjor till tryck. Men det finns ju rätt många sidor som (vid en snabbgoogling) som gör enstaka tröjor/ byxor.

När vi skickade från företaget rörde det sig oftast om under 20 tröjor som vi plockat ut och sedan skickade iväg.

Annars kontakta företagen personligen om du redan har tröjor/ byxor, om de kan endast printa på dem?
 
Vi har både tryckt och broderat 5-10 plagg utan att det blir orimligt. Vi fick egen logga på brodyrkort för typ 500kr.
 
Svarar lite allmänt.

Så om man har en specifik logga, görs en 'plåt/mall/kort' som man sen bara har hos det företaget, eller är det Min som jag sen kan använda hos ett annat företag? *rookie*

Nackdelen med att beställa tröjor är ju att jag inte vet hur storlekarna är? Och finns det dem som trycker byxor? Och hur sjutton ska man i så fall hitta byxor som passar ändamålet (equifysioterapeut)?
Jag känner mig hopplöst lost.
Jag har ju en del befintliga kläder som jag skulle kunna tänka mig att trycka på, men då inte någon logga utan mer typ 'hästmassör' el dyl.

Kanske ska prova att köpa sånt där papper till skrivaren och mecka lite hemma. Kan ju alltid ha det tillfälligt i alla fall...
 
Svarar lite allmänt.

Så om man har en specifik logga, görs en 'plåt/mall/kort' som man sen bara har hos det företaget, eller är det Min som jag sen kan använda hos ett annat företag? *rookie*

Nackdelen med att beställa tröjor är ju att jag inte vet hur storlekarna är? Och finns det dem som trycker byxor? Och hur sjutton ska man i så fall hitta byxor som passar ändamålet (equifysioterapeut)?
Jag känner mig hopplöst lost.
Jag har ju en del befintliga kläder som jag skulle kunna tänka mig att trycka på, men då inte någon logga utan mer typ 'hästmassör' el dyl.

Kanske ska prova att köpa sånt där papper till skrivaren och mecka lite hemma. Kan ju alltid ha det tillfälligt i alla fall...

Brodyrkortet fick vi på mail så det går att använda hos andra också.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 965
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 339
Senast: Yeah but
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 093
Senast: QueenLilith
·
Skola & Jobb Lite spinoff från jämställdhetstråden, men den fick mig att fundera på hur vi vädersätter jobb/fritid som faller utanför de "normala"...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 163

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp