Hur värdesätter vi fritid och jobb?

Jag tycker så synd om lärare som känner sig tvungna att svara på mail alla tider på dygnet. Det är så skönt när man mailar en fredag eftermiddag och får svar måndag morgon, då vet jag att jag inte stör. När svaret istället kommer redan kl 21 samma fredagkväll får man ju bara dåligt samvete....

Jag är en sådan som kan svara på mejl på kvällar och helger, men bara om jag ändå sitter vid datorn och har tid. Jag funderar dock på att sluta med det då jag är rädd för att studenterna kan få för sig att jag alltid är tillgänglig. Det känns inte heller helt ok då jag gärna svarar så snabbt som möjligt, men det går lite för långt ifall man förväntas svara oavsett tid på dygnet.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 830
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 726
Senast: Cocos
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 854
Senast: alazzi
·
F
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Rubriken är en återkommande replik under terapisamtalen. Jag vill bara få vara. Bara få vara, utan prestationsångest och krav. Jag vill...
2
Svar
27
· Visningar
2 423
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp