Gör såna snäva svängar..

P

Paaulinaa

Jag har en häst som svänger nästan direkt efter att jag har hoppat, och sen håller han på och hoppa och bocka och sånt, hur gör man för att han ska få en bra väg förutom att bara rida rakt fram och stanna ? och hur ska man få han att sluta hoppa och bocka ?

Sv: Gör såna snäva svängar..

Att stanna hästen är nog ingen bra ide! låt hästen "bralla" av sig efter hindret för att sen lägga volt och jobba den...

vad menar du med bralla av ? :d

att den kan få hoppa och skutta lite efter hindret för att sen ta den till arbete igen! kan tänka mig att den tycker de är roligt och hoppa så det är därför den bockar...

okej , ja de är nog så , tack så mkt :)

Liknande trådar

Anläggning Jag har en paddexbana som jag egentligen är nöjd med men behöver mer material till den och paddex säljs inte längre så tänkte jämna...
Svar
10
· Visningar
621
Senast: tara
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 674
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 308
Senast: lirco11
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 516

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka