Gör jag bort mig nu?

J

jippe

Jag har en super fin c ponny som jag skall sälja eller byta.
Anledningen är att jag vill hålla på med dressyr och han blir då för liten.

Jag har sedan lång tid tillbaka funderat på körning. Ser så mysigt ut att åka bakom en vintermorgon och man kan köra så lågt flera mil.
Men samtidigt vill jag ha en ridhäst. men då måste jag ha en stor häst. vilket känns lite jobbigt då jag är lite rädd för höga höjder.

Har vart inne på dressyrkörning ett flertal gånger.
Vad tycker ni?

skall jag prova på att byta inriktning?
tycker inte alltid att det är roligt att rida. känns som att jag tröttnar vissa gånger.

Vad säger det då?

Är det dax att prova på något nytt?
Hoppas någon kan hjälpa mig och berätta lite mer om hur det är att köra?:( :confused: :idea:

Sv: Gör jag bort mig nu?

Är hästen inkörd?
Har du någon som kan hjälpa dig igång?

Om du svarar ja på båda ovanstående är det väl bara att prova så får du se om du gillar det eller inte...

Du kan väl byta till någon kraftigare typ av liten häst annars, om du vill rida menar jag. Haflinger till exempel - men jag vet ju inte hur duktiga de är på just dressyr förstås...

_L_, vilket underbart inlägg! Har läst igenom allt, kul. Tack för det!
Till trådskaparen.. Är din häst inkörd kan du väl överväga det, men om inte, så köp en annan häst, o kanske se till att den nya är inkörd oredentligt så att du KAN varva om du vill?

Du är banne mig inte sann på en enda fläck! :eek:

Du borde gå till en psykolog o lära känna dig själv istället för att vilja tävla dressyr, ta över en gammal häst(26år) köpa en unghäst, eller börja med körning, börja med western.....!? :eek:

Lär känna dig själv innan du börjar hoppa runt som du gör med hästarna!

Senast ändrad av en moderator:

håller med föregående talare.... dessutom varför har du tagit bort bilderna på dig själv och min ponnyn på din hemsida?? skäms du??

Under ditt förra nick så skrev du att du inte ville göra dig av med c-ponnyn därför att alla du känner då skulle tycka du bytte häst stup i kvarten. Verkar som att man nästan kan hålla med dom. Fundera ut vad du vill först och sedan kan du fundera på vad för häst du vill ha.

Jag skulle rekommendera att du säljer din häst och provar på shettis istället,en som redan är inkörd och kanske inte är i behovet av att ridas så mycket !
Du känner ju själv om ridsuget tar överhanden eller inte,och om du är rädd för höjder,prova att vara medryttare åt någon,istället för att köpa en egen som kanske känns för stor,då kan du ju både rida och köra :banana:
Känner du att din häst kommer försummas,så se till att den hamnar hos någon som har mer glädje för den,och att den känner sej uppskattad ! Det kommer ni båda att må gott av !
Finns ingen bättre känsla än att veta att den hamnat "rätt" !!!

Senast ändrad av en moderator:

skaffa inte en ny häst,shettisar behöver lika mycket som alla andra,,,om du inte är fastnar vid körningen och ska sälja den också så blir det ännu fler som rynkar på näsan!!!!!(de är inte schysst att ta å köpa en shettis bara för att den e liten och billig!!!!)

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 195
Senast: Bison
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 604
Senast: Ragdoll
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025