Lejonelle
Trådstartare
Spinoff på dragtråden. Att räddningshundar, polishundar, mögelhundar, jakthundar osv gör ett nyttigt arbete är det väl ingen som ifrågasätter. Och att våra sporthundar och familjehundar "gör nytta" genom att aktivera sina ägare och hålla oss friska och glada kan vi också vara överens om.
Men gör din sporthund/sällskapshund någon nytta utöver det? Vad använder du hunden till? Är det "bara" sport och fritid för hela slanten eller gör den något arbete?
(ja jag vet att gränsen är flytande, jag är bara nyfiken på vad alla våra hundar har för uppgifter. Jag är helt övertygad om att våra hundar gör jättemycket nytta, och nu vill jag få det bekräftat).
Kom igen, skryt om din hund och lägg gärna ut bilder!
Men gör din sporthund/sällskapshund någon nytta utöver det? Vad använder du hunden till? Är det "bara" sport och fritid för hela slanten eller gör den något arbete?
(ja jag vet att gränsen är flytande, jag är bara nyfiken på vad alla våra hundar har för uppgifter. Jag är helt övertygad om att våra hundar gör jättemycket nytta, och nu vill jag få det bekräftat).
Kom igen, skryt om din hund och lägg gärna ut bilder!