Google Earth

rock_89

Trådstartare
Är verkligen koolt..
Man kan titta på världen, titta väääldigt nära. Man kan vandra runt lite vart man vill.. Alla städer är inte lika bra, men kul är det..
Skaffa google earth på
http://earth.google.com/download-earth.html


Sånna här bilder kan man se, man kan soma mer men då blir det lite sudddigt. Oxå soma ut så man ser ett jordklot..
GOOOOGLE.jpg


Trafik Köööö
goooooooooogle.jpg
 
Sv: Google Earth

Sådär bra blev det inte för mig! För att vara exakt såg man ingenting :D Får testa att ladda ner igen ^^
 
Sv: Google Earth

det finns ju tre stycken man kan välja mellan att ladda ner, spelar det någon roll vilken? :)
 
Sv: Google Earth

det finns ju tre stycken man kan välja mellan att ladda ner, spelar det någon roll vilken? :)
 
Sv: Google Earth

Kolla bagdad, man ser precis hur stridsvagnarna patrullerat i sen avstängda delen av staden, Panamakanalen är också en coolgrej... Tala om berondeframkallande nöje att kolla google earth.:)
 
Sv: Google Earth

Nej jag hittar inte pansarvangnarna :( kan inte du lägga upp en bild som ja gjort så blir det lättare
 
Sv: Google Earth

Jag får skitkass kvalite och det är jättetråkigt :(
 
Sv: Google Earth

Vissa delar är dåliga, börja med att försöka se cairo (egypten) det är bra att börja där, enklast att hitta bra "satilit" bilder där...
Sen usa e ganska lätt oxå finast bilder där
 
Sv: Google Earth

rock_89 skrev:
Nej jag hittar inte pansarvangnarna :( kan inte du lägga upp en bild som ja gjort så blir det lättare
Jag har för lite minne i den här datorn för att installera Google earth, Men kolla runt presidentpalatset. Det mörka på gatorna är spåren efter M1 Abrams vagnarnas gummipads... men vi såg dom ute på patrull... Men tänk på att dom är målade så att dom inte ska synas:) :) Men kolla efter suddiga klumpar i sandfärg, som mäter 6 x 4 meter (ungefär) Runt president palatset finns en ganska stor förläggning, med fyra helikoptrar på landningsplatsen.

I Monrovia (Liberias huvudstad) ligger en hundra meter lång lastbåt på sidan vid kajen. Undrar vad som hänt med den?? Det verkar inte vara nån aktivitet, så mest troligt skiter alla fullkomligt i den.
Men kolla, det är lite häftigt...:)
 
Sv: Google Earth

jag får bara sudd vart än jag tittar,.. usa, afrika osv.. så jag ha ledsnat :p
 
Sv: Google Earth

Mitt nya tidsfördriv..FAN hur ska jag få något gjort nu då :devil:

Detta är ju ashäftigt:banana:
 
Sv: Google Earth

Hehe! Gissa vad jag lekt med det senaste halvåret! Det GÅR inte att sluta.. Och nu upptäckte jag att de uppdaterat också! För några veckor sedan (när båtarna låg i vattnet fortfarande) så var det en bild med alla båtarna på land. Nu när vi tagit upp båtarna så är det en bild med alla båtarna i vattnet! *s* Har ringat in min ögonsten.. Dock lite suddig men...Man kanske kanske kanske kan se att det skulle kunna vara en segelbåt där någonstans...
bten.jpg
 
Sv: Google Earth

Jag är fast! :o :p

nu har jag suttit o letat upp vårt hus, kollat var jag gick promenad imorse, sitter just nu med bilden på sthlm och försöker hitta min brors lägenhet... :)

Här bor jag o pojkvännen iaf!
VrthusGoogleEarth.jpg
 
Sv: Google Earth

Det är nog ingen aktivitet eftersom det här kanske uppdateras en gång i halvåret! Så låg den där när satellitfotot togs så kommer den ligga kvar där ända tills de har bestämt sig för att ta ett nytt kort!
 
Sv: Google Earth

Det är bara vissa ställen som du kan få riktigt bra kvalitet.. Du ser "fyrkanterna" där det är bättre kvalitet.. Kolla New York tex så har dujättebra kvalitet! Även Pyramiderna syns kanon nere i Egypten. Sen måste du vänta ett tag tills det står Streaming 100% längst ner på bilden.. Då är den klar!
 
Sv: Google Earth

Usch, nu fick jag datorn att ta emot Google Earth... Jag som trodde att jag skulle kunna få ordning på dygnsrytmen.....Det är ju hur häftigt som helst...:bow:
 
Sv: Google Earth

rock_89 skrev:
Är verkligen koolt..
Man kan titta på världen, titta väääldigt nära. Man kan vandra runt lite vart man vill.. Alla städer är inte lika bra, men kul är det..
Skaffa google earth på
http://earth.google.com/download-earth.html


Sånna här bilder kan man se, man kan soma mer men då blir det lite sudddigt. Oxå soma ut så man ser ett jordklot..
GOOOOGLE.jpg


Trafik Köööö
goooooooooogle.jpg


riktigt kul ja :) fast synd att de itne har så bra kvalitet över sverige än... dock har iaf uppsalakomun flygbilder och höguplösta satelitbilder till låns ;)
och lantmäteriet flygbilder över hela sverige
 

Liknande trådar

Relationer Under hela skolgången var jag i ett gäng. Innan var det dagis. Vi körde förskola grundskola och gymnasiet. Extremt kul. Busiga och glada...
Svar
6
· Visningar
1 239
Senast: Texaz
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 055
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 062
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Alltså, jag har varit närsynt och haft glasögon sen mellanstadiet och fick nu senast progressiva glasögon. Första paret jag fick...
2
Svar
21
· Visningar
6 784

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp