Gonczy polski - polsk drivande hund (polish hunting dog)

KajsaNW

Trådstartare
GONCZY POLSKI - POLSK DRIVANDE HUND (POLISH HUNTING DOG)

Någon som har erfarenhet av den rasen? Sambons kusin har en men den är valp så svårt att säga så mkt om den.
Sambon jagar så den ska vara till jakt men självklart funka i hemmet med.

Sv: Gonczy polski - polsk drivande hund (polish hunting dog)

Träffat en enda importerad och den var helt dum i huvudet. Så många rädslor som den hunden hade trodde jag inte en varelse kunde få plats med i kroppen. Minns jag inte helt fel slutade det med att husse sköt hunden för att den inte gick att fånga in på flera dygn efter jakt. Hunden gillade sin husse, och att jaga. Fanns inget annat i hennes värld.

Sv: Gonczy polski - polsk drivande hund (polish hunting dog)

Jag vet bara en person som varit nöjd med sin Gonczy, den personen som importerat och föder upp. Annars har jag aldrig hört något positivt.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 151
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 759
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 001
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 263
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka