Gonczy polski - polsk drivande hund (polish hunting dog)

KajsaNW

Trådstartare
GONCZY POLSKI - POLSK DRIVANDE HUND (POLISH HUNTING DOG)

Någon som har erfarenhet av den rasen? Sambons kusin har en men den är valp så svårt att säga så mkt om den.
Sambon jagar så den ska vara till jakt men självklart funka i hemmet med.

Sv: Gonczy polski - polsk drivande hund (polish hunting dog)

Träffat en enda importerad och den var helt dum i huvudet. Så många rädslor som den hunden hade trodde jag inte en varelse kunde få plats med i kroppen. Minns jag inte helt fel slutade det med att husse sköt hunden för att den inte gick att fånga in på flera dygn efter jakt. Hunden gillade sin husse, och att jaga. Fanns inget annat i hennes värld.

Sv: Gonczy polski - polsk drivande hund (polish hunting dog)

Jag vet bara en person som varit nöjd med sin Gonczy, den personen som importerat och föder upp. Annars har jag aldrig hört något positivt.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
974
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 808
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 536
Senast: Cissi_ma
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 062
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar