JosefineV

Trådstartare
Hej!
Tänkte höra om någon mer har eller hört någon om hästar med gomspalt?
För tvådagar sedan upptäckte vi gomspalt på min snart ettåriga hingst. Han har snarkat när han ligger ner sedan han föddes och för en månad sedan började han hosta och rinna ur nos och öga på vänster sida. Imorgon ska vi göra en större undersökning på klinik och jag hoppas innerligt att det finns någon chans att fixa detta genom en operation. Någon där ute som har erfarenhet av detta?

Det är inte direkt ovanligt med gomspalt på häst men det brukar upptäckas tidigare. Ofta att man kan märka det när fölet diar och det kommer mjölk ur nosen.
Prognosen för det har jag ingen aning om på en häst som blivit ett år.

Liknande trådar

Hästvård Har ett fullblod född 2007 som har haft otur sen jag köpte henne under våren 2011. Hade henne ett par månader innan hon flyttades till...
2
Svar
22
· Visningar
3 526
A
Katthälsa Jag har idag varit med om en minst sagt obehaglig upplevelse. Detta är helt sinnessjukt, och en otroligt lång historia. Vet inte var jag...
Svar
17
· Visningar
3 412
Senast: MissFideli
·
Hästvård Jag har tacksamt nog varit ganska förskonad från hosta. Den enda tidigare jag haft var min K, som efter en lunginfl som föl och sen...
Svar
15
· Visningar
1 970
Senast: tuaphua
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat