Golvkrubba?!

LinnJ

Trådstartare
Har letat mycket efter en golvkrubba i hårdplast/gummi som man kan ha i boxen. En sådan som är "rejäl" och som hästarna kan råka trampa på utan att den går sönder. Jag menar inte en sån där krubba som man sätter i ett däck ;)
Har letat på både Granngården, Nordpost och på MyOne (och liknande butiker), det är bara Hööks som jag inte hunnit till än. vet ni vart man kan få tag i dessa krubbor?? :)

Till ts:

Sånt utseende har krubborna vi har hos mina tränare. Dock har jag märkt att de finns i lite olika hårdhet på gummit. De håller olika länge.

De ska var lite mjukare. De lite styvare kan de ha sönder rätt fort om de kliver på dem. Vi pratar dagar..
De mjukare kan man vända ut och in själv med lite våld. De håller bättre.

Minns inte riktigt var vi köpte de olika sorterna tyvärr. Men vet att Granngården haft iaf. Tror de hade de som var bra. Kan dock minnas fel.
Minns dock att de dåliga var från annan butik än just Granngården.

Har letat mycket efter en golvkrubba i hårdplast/gummi som man kan ha i boxen. En sådan som är "rejäl" och som hästarna kan råka trampa på utan att den går sönder. Jag menar inte en sån där krubba som man sätter i ett däck ;)
Har letat på både Granngården, Nordpost och på MyOne (och liknande butiker), det är bara Hööks som jag inte hunnit till än. vet ni vart man kan få tag i dessa krubbor?? :)
Är den till kraftfodret eller till hö ?

Till ts:

Sånt utseende har krubborna vi har hos mina tränare. Dock har jag märkt att de finns i lite olika hårdhet på gummit. De håller olika länge.

De ska var lite mjukare. De lite styvare kan de ha sönder rätt fort om de kliver på dem. Vi pratar dagar..

Minns inte riktigt var vi köpte de olika sorterna tyvärr. Men vet att Granngården haft iaf. Tror de hade de som var bra. Kan dock minnas fel.
Ja precis gärna lite mjukare gummi.. Har letat på granngården men de hade dom kanske i sortimentet förut.. Hmm ;)

Till ts:

Ja precis. Det mjukare. Visste faktiskt inte att det fanns andra, :) jag har bara erf av de mjuka.

Ja men precis en sån hade jag tänkt mig! :D tack!!
Såna har jag. Fungerar utmärkt år efter år trots att de spelas fotboll med ibland och att ena hästen tar tag i handtaget och slänger omkring sin i boxen :) Jag köpte mina på granngården och har sett dem där senast i våras.

Köpt både på Hööks och Granngården. Minns inte vilken som är köpt var, men den ena är tjockare gummi, lite mindre och den andra är större, lägre och lite klenare gummi. Båda har hållit emot allt, precis allt. Tänder, skodda hovar, broddar, avancerat fotbollsspelande, bli kastade över stängslet, ligga ute i -30 grader liksom +30 grader. Jag börjar tro de är odödliga båda två. De är använda i ett antal år nu..

Den ena har logotyp i botten, kan om så önskas kolla om det går att se vad det står så kanske det går att räkna ut vad den är köpt.

Vi har nog en tio st av de svarta gummikrubborna. Tyvärr är det väldigt stor kvalitétsskillnad på dem. De gamla är mycket mjukare och mer hållbara än de nyproducerade. Men man kan hitta bra exemplar även av de nytillverkade. Den första betalade jag 549 kr för, det var nog närmare 15 år sedan nu. Svindyr.

Men vansinnigt bra. Tyvärr har vi haft lite söndertrasade, när det varit sämre kvalité och de trampat runt på dem i boxen.

jag har tubtrugs kopior från jysk som krubbor både i stallet, på betet och i transporten. har haft fasta krubbor tidigare men de är ju så svåra att diska och blir så äkliga.

eftersom de är så mjuka (och billiga) gör det inget om de trampar lite på dem eller råkar lägga sig på dem.
de är dessutom lättdiskade och eftersom jag har ljusblå hinkar så syns all smuts direkt :).

Liknande trådar

Anläggning Vi har möjlighet att ha öppna ”luckor” mot stallgången i fronten på hästarnas boxar. Min häst är extremt pillig så hon har tidigare...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 188
Senast: Tualma
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 173
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 893
Senast: geting
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 759
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka