Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med. Den kissar ju som en liten valp.Jag tycker det låter som hunden aldrig lärt sig att vara rumsren snarare än ett medicinskt problem. Sedan är det ju möjligt att det medicinska spär på det men det är nog som sagt inte grundproblemet.
Jag skulle titta på en bättre blöja medan problemlösningen fortgår. Brorsans dvärgpudel markerade inne hos andra människor och de använde en helt vanlig barnblöja på honom om han skulle med någonstans. Hål för svansen bara.
Även om jag hittar en bättre blöja så tycker inte jag att det är etiskt försvarbart att ha blöja på henne hela nätterna för att slippa torka kiss. Hon lär inte lära sig lättare att kissa på rätt ställe med hjälp av blöja. Hon kommer dock att få ha blöja när lakanen är nybytta tills jag har fått ordning på det kissandet, och så har de blöja när vi är hos andra för säkerhets skull.Tänker löptrosa, men klipp till och lägg i en rejäl binda? Löpskydd finns ju i ”alla” storlekar.
Jag tycker det låter som hunden aldrig lärt sig att vara rumsren snarare än ett medicinskt problem. Sedan är det ju möjligt att det medicinska spär på det men det är nog som sagt inte grundproblemet.
Enligt förra ”ägaren” så ska hon ha varit rumsren, men hon ska också ha varit helt frisk hela livet, vilket ju inte stämde. Där jag hämtade henne så fanns det hundlucka och valpar så hon har både haft möjlighet att gå ut när hon behövt och kan ha blivit misstagen för att det varit valparna som kissat inne eftersom hon kissade yttepyttepölar pga stenenHåller med. Den kissar ju som en liten valp.
Även om jag hittar en bättre blöja så tycker inte jag att det är etiskt försvarbart att ha blöja på henne hela nätterna för att slippa torka kiss. Hon lär inte lära sig lättare att kissa på rätt ställe med hjälp av blöja. Hon kommer dock att få ha blöja när lakanen är nybytta tills jag har fått ordning på det kissandet, och så har de blöja när vi är hos andra för säkerhets skull.
Enligt förra ”ägaren” så ska hon ha varit rumsren, men hon ska också ha varit helt frisk hela livet, vilket ju inte stämde. Där jag hämtade henne så fanns det hundlucka och valpar så hon har både haft möjlighet att gå ut när hon behövt och kan ha blivit misstagen för att det varit valparna som kissat inne eftersom hon kissade yttepyttepölar pga stenen
Hon är väldigt obrydd om det mesta som är blött och kladdigt och verkar inte bry sig ett dugg om det kommer kiss på tassarna. Hennes systrar är helt annorlunda. Den ena undviker att få på sig helt och hållet och den andra, som alltid kissar på sina framben, ligger och tvättar dem noga när vi kommer hem och helst direkt efter att hon har kissat. Däremot är Pärla mycket noga med att tvätta underlivet efter att hon kissat så antingen kommer hon att koppla ihop blöja med att inte kunna tvätta sig eller, mer troligt, bara bli ledsen över att inte kunna tvätta sig. Hon är inte direkt den skarpaste kniven i lådan Hon har ju en gendefekt som påverkar hörsel och ögon så det är nog inte omöjligt att det även påverkar annat också.Finns en chans att det inte är lika ”kul” att kissa på sig om hon har någon slags blöja/skydd om ni har tur. Dom flesta hundar brukar tycka det är väldigt äckligt med att få kiss på sig. Kanske går att sätta på blöjan precis innan ni lägger er när hon är helt nykissad, sen kanske gå upp en gång på natten, ta av blöjan och ta ut hunden, sen in igen med ny blöja.
Jag har haft en hel del omplaceringar där dom inte varit rumsrena, allt från 1-4 år gamla, men det har alltid gått relativt fort att få dom rumsrena, för när dom väl upptäcker att det är fräschare att kissa ute så det rinner undan, än inne så går det snabbt. Nu vet inte jag vad hon har för sjukdom som orsakar detta, men jag tycker också det låter som om hon inte är rumsrenhetstränad, och det kan man (oftast) få bukt på oavsett ålder på hunden. Det hade ju hjälpt mycket om ni fick ner olyckorna till hälften iallafall tänker jag.