golit löser Gaza-kriget

Netanyahu har under lång tid motarbetat en potentiell tvåstatslösning genom att hålla isär Västbanken och Gaza samt splittra palestinierna genom PLO och Hamas. Netanyahu har aldrig visat intresse för tillit mellan Israel och Palestina, tvärtom. Det som hänt sedan den 7/10 är bara ytterligare steg i en långdragen process som Netanyahu arbetat aktivt för. Det vill säga ett för evigt splittrat Palestina under israeliska ockupationen.

Så länge inte omvärlden öppnar ögonen för det och inser att Netanyahu m.fl är en betydande del av problemet kommer inget att bli bättre, tyvärr. Det positiva med att Netanyahu gör ett ställningstagande som uppmärksammas är att fler kan börja öppna ögonen, förhoppningvis.
Nja, Netanyau är jobbar inte för ett splittrat Palestina. Han jobbar för ett utplånande av Palestina.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 173
Senast: sardellen
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 028
Senast: Blyger
·
R
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 277
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 408
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka