Golf fråga

Werewolflaird

Trådstartare
Jag tittar ibland på golf på tv och tycker det är rätt underhållande men då jag inte vet särskilt mycket om reglerna kan det ibland bli lite förvirrande.

På den sista omgången under herrarnas os tävling i gruppen där ettan och tvåan spelade var det en kille till när han slog ut på ett av dom sista hålen så var det en åskådare som lyfte upp bollen och slängde i väg den en bit närmare mitten av banan.

Kommentatorerna sa inget om det och jag undrar vilka regler som gäller när något sånt händer?

Jag tittar ibland på golf på tv och tycker det är rätt underhållande men då jag inte vet särskilt mycket om reglerna kan det ibland bli lite förvirrande.

På den sista omgången under herrarnas os tävling i gruppen där ettan och tvåan spelade var det en kille till när han slog ut på ett av dom sista hålen så var det en åskådare som lyfte upp bollen och slängde i väg den en bit närmare mitten av banan.

Kommentatorerna sa inget om det och jag undrar vilka regler som gäller när något sånt händer?
Om typ åskådare/djur eller så flyttar bollen ska den återplaceras utan pliktslag. Om spelaren själv gör det ska den återplaceras plus ett plikt, om den spelas utan att flyttas tillbaka får spelaren två plikt.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
951
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 233
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 868
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar