Golden retriver

S

susbrk

Har nu skaffat min första hund. En goldenhane som nu är 4mån. Han har goldenfärgen o meningen är att han ska ställas ut o tävlas inom något om allt går mot det...om viljan finns o så.

Är det någon mer som har golden eller golden-blandning? Vore kul om vi kunde dela med oss av olika kunskaper.
(Gäller även andra hundraser)
Tack o hej!!:D
 
Sv: Golden retriver

Golden har alltid legat mig varmt om hjärtat eftersom min första hund var en goldenhanne. Nu har jag inte så stor erfarenhet av andra golden, men om min kan jag bara säga att jag kunde inte haft en bättre hund. Glad, social, lyhörd, snygg och en jävel att arbeta med. Sök, spår och lydnad höll vi på med och det gick jättebra! Och så lite roliga uppletandeövningar som han alltid uppskattade lika mycket.

Sen vet jag inte hur golden är överlag annars, om de har den arbetsviljan eller om jag helt enkelt hade tur med min. Är det utställnings- eller jaktlinjer på din? Du har inte nån bild? *nyfiken*

Lycka till med din golden!!!:love:
 
Sv: Golden retriver

jag säger bara GOLDEN RETRIVER:love:
Vi har haft 5 st totalt :) Finns inga bättre hundar tycker jag!
Dom är snälla o lyhörda, fina att titta på (mindre viktigt men iaf) och dom gör allt för att man sak bli nöjd


Min mamma säger alltid att våra hundar har varit "will to please" ja tror hon menar att de vill göra rätt :)
 
Sv: Golden retriver

Är det en jaktgolden ?

I vilket all som helst är Golden Retriver en mycket aktiv ras rent generellt.

Så läs på lite om apportering, spår och sök ( finns mycket bra läroböcker ) Tag reda på hur det förhåller sig med träningsgrupper på orten där du bor..

Lycka till

/ C som har en Goldenflicka
 
Sv: Golden retriver

Det är mer utställninglinjer..uppfödaren håller på mycket med det..men är även med på kurser med sina t.ex. med lite jakt o så.

Vi har en brukshundklubb här jag bor, o ska försöka komma med i den mer o mer. Men det är synd att det inte finns valpkurser nu..Får hålla ut till våren..

Tyvärr så krånglar det när ja ska få med bilder.. Men uppfödarens hemsida heter poetrys.nu
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 199
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 609
Senast: fixi
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp