• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Mr Steven
  • Startdatum Startdatum
M

Mr Steven

jag har en häst som har problem med ena ögat så jag har köpt goggles(vet inte hur d stavas) men när jag provade dom så blev dom helt igen immade han kan inte sett nånting(snäll)
Vad gör man?
köper man sån där anti imspray som hockey grabbar använder eller måste man borra små lufthål på baksidan av glaset...med risk för att dom spricker:(
skrev en tråd på galopp men dom verkar inte va så hjälpsamma.
Mvh Sara

Sv: goggles?

goggles är väl skygglappar som går runt ögonen så dom bara kan kolla helt rakt fram (brukar annvändas på unghästar som e vingliga) - inte sånna glasögon.. eller e jag heeelt borta? :confused:

lucillehornline skrev:
goggles är väl skygglappar som går runt ögonen så dom bara kan kolla helt rakt fram (brukar annvändas på unghästar som e vingliga) - inte sånna glasögon.. eller e jag heeelt borta? :confused:

Jag har också för mej det... Typ såna här:
Gamscher%20ögonskydd%20002.jpg

Men jag kan ju också ha fel... :crazy:

Vid ögonproblem så använder vi antingen huva och tar silvertejp inifrån och tejpar igen ena halvan.
Eller antingen huva med "ögon"lock. Ena locket får sitta på.

AM

han måste skydda hela det högra ögat det får inte komma in nått grus då han har väldiga problem och det är därför vi köpt med glas...vill ju inte behöva ta bort ögat.

Förlåt, men... Har du glasögon på hästen?
Det är ju otroligt vad man gör för sina husdjur slash vänner slash familjemedlemmar.
Förvånad eftersom jag aldrig hört talas om detta förut. (:

Ganesco skrev:
Det är ju otroligt vad man gör för sina husdjur slash vänner slash familjemedlemmar.
plastglas som skyddar hästens ögon mot grus stänk ja

Ganesco skrev:

Det fanns en häst som sprang med specialgjorda slipade glasögon ett tag.
Minns inte vad han hette eller om det hjälpte.:D

Någon annan som minns kanske......var det närsynt han var ????

lsz skrev:
Det fanns en häst som sprang med specialgjorda slipade glasögon ett tag.
Minns inte vad han hette eller om det hjälpte.:D

Någon annan som minns kanske......var det närsynt han var ????
Var det inte Home Alone? :confused:

Salandge skrev:
Borde det inte vara smidigare att använda en huva med "nätkoppar" för ögonen?
jo det var home alone
Han kan inte gå med nät det har han redan gjort och nu undrade jag bara om det var nån som haft glas och hur dom gör för att fixa imman för han måste ha d!
Har fått lite tips på galopp sidan

testa att tvätta med diskmedel och skölj lite lagom,då blir det en skyddshinna kvar som hindrar imma! funkar på bågehjälmar:idea:

Scottie Pippen hade också glasögon.
Kommer inte ihåg till 100% men jag har för mig att det var lufthål i dom.

Köp immspray till vanliga glasögon, det funkar på plast oxå.
Annars så funkar diskmedel ganska bra, men jag sköljer inte bort det. (till mina glasögon...inte till hästen)

Liknande trådar

Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 268
Senast: Lisa2014
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så var fyra dagars ridkurs avklarad. Och det var väl den mest självförtroendesänkande ridaktivitet jag har gjort på länge. Till och med...
Svar
0
· Visningar
1 165
Senast: cassiopeja
·
M
  • Låst
Övr. Grenar Jag har precis köpt gogles(vet inte hur d stavas) till en av mina travare...problemet är att dom immade igen totalt an kan inte sett...
Svar
6
· Visningar
1 670
Senast: tifo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka