Godkända kallblodshingstar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare lenizen
  • Startdatum Startdatum
L

lenizen

Jag har ett kblsto (nordistravare) som ska betäckas nästa år och nu undrar jag om det finns någon som vet var jag kan hitta någon form av förteckning på godkända hingstar, stjärntravare eller ej. :)

Sv: Godkända kallblodshingstar

Enklaste sättet är väl att beställa en hingstkatalog från STC, där finns både de norska och svenska hingstarna med, med statistik och bedömningsprotokoll. På sleipner finns inte så bra info om hingstarna, men det finns nummer till avelsrådgivare om man vill ha hjälp.

Sv: Godkända kallblodshingstar

Som sagt, beställ katalogen! Där står det om både svenska och norska hingstar, omdöme och allt... På Sleipner kan du diskutera hingstar och så, men aktiviteten brukar inte va sådär super...

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 472
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar