Godkänd på tävling?

Sv: Godkänd på tävling?

Jag hade absolut krävt pengarna tillbaka, men på ett trevligt sätt (det brukar bli lättare då ;) ). Fråga dem lite artigt vad i TR de stöder sig på att ridbyxorna skulle vara godkända. Du har ju utdrag här ovan i tråden, så det är lätt att jämföra vad de säger, med vad reglerna säger. Att bara få svaret "jag har pratat med någon" el "jag hade själv de ridbyxorna på en tävling förra helgen, och jag blev inte tillsagd" funkar ju inte - förr el senare kommer domarna att ta tag i detta och då kommer du inte att få starta med de byxorna.

Jag har inte letat efter någon sådan, så om jag sett en har jag förmodligen inte reflekterat över den... :D
Hoppas att du kan hitta en iaf!

Dom var snygga, fast jag vill ju ha en blå... till den blåa utrustningen på ponnyn...

på regionala tävlingar får man inte rida i jacka överhuvudtaget, då jag har blivit tillsagt flera gånger. man får rida i kavaj eller tröja men märkat får inte vara mer en 3cm2 ;)

men jag kan ha fel, men detta är vad jag har blivit tillsagt om, då min kingslandsjacka men tryck över hela armen EJ var godkänd att rida i!

Du har rätt - jag tänkte inte på det, eftersom jag alltid rider i kavaj. Det står i TR att man måste rida i kavaj from regional tävling. Det är bara på lokal som jacka/tröja är tillåtet och då endast med tillverkarens märke/logga på max 3cm2.

Utdrag ur TR ang. Juniorer:

Ryttare som bär säkerhetsväst har möjlighet att rida utan ridkavaj, med endast långärmad tröja eller långärmad skjorta under västen utan att det är att betrakta som oreglementsenlig klädsel. Gäller vid alla typer av tävlingar.

:)

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 109
Senast: zarmino
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 999
Senast: netia
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 752
Senast: Lavinia
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 042
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar